تولید علوفه در خراسان شمالی ۱۳۸ هزار تن کاهش یافت

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی با اشاره به خشکسالی های سال گذشته، گفت: طی این مدت تولید علوفه طبیعی ۱۳۸ هزار تن کاهش یافت.
کد خبر: ۱۰۵۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴ 13 June 2022

 

به گزارش تابناک خراسان شمالی، حسن وحید صبح دو شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت توجه به محیط زیست، اظهار کرد: حفاظت از عرصه‌های طبیعی وظیفه همگانی است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ادامه داد: تغییرات اقلیمی، کاهش بارندگی و خشکسالی موجب افزایش بیابان‌ها شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه خراسان شمالی با خشکسالی مواجه است، افزود: کاهش سفره آب‌های زیرزمینی که موجب فرونشست زمین در برخی از مناطق شده است اکنون بحرانی نیست اما با ادامه این روند موجب ایجاد بحران می‌شود.

 

وحید تصریح کرد: در سال گذشته ۱۳۸ هزار تن کاهش علوفه طبیعی داشتیم که باعث مشکلات زیادی برای دامداران شد.

 

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی بیان داشت: بهره برداری مفرط از سرزمین‌ها باعث ایجاد مشکلاتی همچون کاهش بارندگی و خشکسالی، فرو نشست زمین، کاهش علوفه و… می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه ۲ میلیون هکتار عرصه طبیعی در خراسان شمالی وجود دارد، افزود: ۴۰۰ هزار هکتار جنگل داریم اما شاهد خشکسالی در جنگل‌ها نیستیم و علت اصلی آن پیشگیری از جنگل تراشی است.

 

وحید خاطرنشان کرد: مهم‌ترین تأثیر خشکسالی کاهش تولید علوفه بوده است و بسیاری از گیاهان تحت عنوان تنوع زیستی کاهش پیدا کرده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی ادامه داد: ۱۸۰ هزار هکتار در استان مشمول تعریف بیابان شده است که یقیناً یک اداره به تنهایی نمی‌تواند از عهده بیابان زدایی بر بیاید لذا نیازمند کمک مردم هستیم.

 

وی افزود: مدیریت کانون فرسایش بادی را در برنامه داشتیم و طبق بررسی‌ها با کنترل کانون‌های فرسایش بادی مواجهیم.

 

وحید در انتها گفت: در ۱۰۲ هزار هکتار از سطح بیابان‌ها طرح‌های اصلاحی داریم که حدود یک چهارم آن اجرایی شده است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار