طی ۹ ماه در استان محقق شد

رفع تصرف ۱۶.۸ هزار مترمربع از رودخانه ها

مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی از رفع تصرف و آزادسازی بیش از ۱۶ هزار و ۸۳۰ مترمربع از رودخانه های استان در ۹ ماهه ابتدای سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳ 04 January 2022
 
 
"محمدعلی شهابی" گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت صیانت از منابع آبی و همچنین جلوگیری از تعدی به اراضی دولتی از جمله حریم و بستر رودخانه ها، انهار و مسیل ها در این زمینه اقدام شده است. 
به گفته وی  پس از طرح شکایت، پیگیری انجام و با دریافت دستور از مقام قضایی استان، بر اساس تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب، با هماهنگی نیروی انتظامی، اراضی تصرفی به مساحت بیش از ۱۶ هزار و ۸۳۰ مترمربع  رفع تصرف و آزاد سازی شد.
وی با تاکید بر این که هرگونه بهره‌برداری اعم از ساخت‌ و ساز و توسعه کشاورزی در حریم و بستر رودخانه ها ممنوع است، اظهار کرد: ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها، انهار طبیعـی ، کانال‌های عمومی و مسیل‌ها مگر با اجازه وزارت نیرو ممنوع است و با متخلفان برابر مقررات برخورد خواهد شد.
وی از مردم خواست قبل از هر گونه ساخت و ساز یا خرید و فروش ملک در حاشیه رودخانه های استان نسبت به دریافت استعلام های لازم از شرکت آب منطقه ای اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار