سند دارشدن 65 درصدموقوفات کشور

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تاکنون ۶۵ درصداز موقوفات کشور سند دار شده است.
کد خبر: ۱۰۰۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱ 10 November 2021

مجتبی باقرزاده در حاشیه سفر به اصفهان به قانون نگار و کاداستر اشاره کرد و گفت: از زمان اجرای این قانون تاکنون برای ۶۵ درصد از املاک و اراضی موقوفات کشور سند صادر شده است.
وی  افزود: همچنین اسناد قدیمی نیز در حال تبدیل به اسناد تک برگی و کاداستری جدید است و در اولویت‌های ویژه سازمان اوقاف قرار دارد.
وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه مشترک بین دو سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امضا شده است گفت: در این زمینه موضوع‌هایی در قالب کمیسیون‌های ستادی، استانی و شهرستانی مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه استان اصفهان دارای موقوفات فراوانی و پرونده‌هایی در خصوص مالکیت املاک باقی مانده است، افزود: در جلسه‌ای با حضور مدیران کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان، پرونده‌های مهم دارای اشکال ثبتی مورد بررسی قرار گرفت.
باقرزاده در خصوص چالش‌های پیش روی اوقاف برای صدور سند مالکیت گفت: موقوفات ازنظر قانون و ماهیت حقوقی شخصیت مستقل دارند و هر موقوفه هزینه‌های خود را باید اداره کند.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین چالش‌های ما تهیه نقشه و ارائه اطلاعات مکانی موقوفات فاقد درآمد است، افزود: با تعاملی در سازمان ثبت اسناد کشور قرار شد برای تهیه نقشه موقوفاتی که بدون درآمد است با همکاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار