سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آمار کاهشی کرونا در گیلان خبر داد و گفت: تنها ۸ بیمار کرونایی امروز به بخش ICU منتقل شدند.
کد خبر: ۹۹۹۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶ 05 October 2021

فردین مهرابیان امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهم‌ترین راه قطع زنجیره کرونا رعایت موازین بهداشتی است و هم‌وطنان باید از مسافرت‌های غیرضروری به استان گیلان خودداری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال بیماری کرونا دورهمی‌های خانوادگی است همچنین عادی‌انگاری نسبت به کرونا سبب تشدید پیک پنجم کرونا می‌شود.

مهرابیان با اشاره به تلاش بی‌وقفه کادر بهداشت و درمان برای کنترل بیماری گفت: از هم‌وطنان و مسافران تقاضا داریم پروتکل‌های بهداشتی و بهداشت فردی زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را بیش از پیش رعایت کنند.

وی از تعداد مراکز فعال واکسیناسیون در استان گیلان خبر داد و ابراز داشت: 53 پایگاه واکسیناسیون در سطح استان گیلان و 4 پایگاه در رشت امروز فعال بودند اما تعداد پایگاه‌ها فردا افزایش پیدا می‌کند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آخرین آمار کرونا در گیلان افزود: 373 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که 72 نفر از این تعداد 24 ساعت گذشته به آمار مذکور افزوده شده‌اند.

مهرابیان گفت: 68 بیمار کرونایی به‌دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های گیلان بستری هستند و 8 بیمار به تازگی به این بخش منتقل شدند همچنین حال 55 بیمار کرونایی در استان وخیم‌ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار