سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۶۸.۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال گیلان دز نخست واکسن‌ کرونا را دریافت کردند.
کد خبر: ۹۹۷۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷ 01 October 2021

 فردین مهرابیان امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با دستور وزیر بهداشت افرادی که یک یا دو دز واکسن کرونا را دریافت کردند می‌توانند با مراجعه به سایت salamat.gov.ir برای دریافت کارت واکسیناسیون هوشمند اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: از مزایای کارت هوشمند کاهش برخی از محدودیت‌ها برای دارندگان کارت است و افرادی که قصد سفر به خارج را داشته باشند می‌توانند با مراجعه به سایت مذکور کارت هوشمند خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به فعالیت 32 پایگاه واکسیناسیون در گیلان گفت: تا امروز یک میلیون و 470 هزار نفر از جمعیت بالای 12 سال معادل 68.7 درصد جمعیت بالای 12 سال گیلان دز نخست واکسن‌ و 25.5 درصد معادل 547 هزار نفر هر دو دز واکسن را دریافت کردند.

مهرابیان با اشاره به اینکه از 26 مرداد واکسیناسیون مادران باردار در استان گیلان آغاز شد افزود: مادران باردار بالای 18 سال از هفته 12 تا 39 بارداری یا مادرانی که فارغ شده‌اند تا 42 روز پس از زایمان می‌توانند نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان ابراز داشت: مادران باردار برای حفظ سلامتی خود و جنین و کسب اطلاعات بیشتر به مراکز جامع خدمات سلامت نزدیک محل زندگی خود مراجعه کرده و یا با سامانه تلفنی 4030 یا 4401 تماس حاصل کنند.

وی از آخرین آمار کرونا در استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: 389 بیمار کرونایی در حال حاضر در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که 69 نفر از این تعداد 24 ساعت گذشته به آمار مذکور در بیمارستان‌های استان گیلان افزوده شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: 84 بیمار کرونایی به‌دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که 11 نفر از این تعداد 24 ساعت گذشته به این بخش منتقل شدند و 86 بیمار بدحال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار