رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی قم:
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت: کلیه شاغلان و فعالان حوزه مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان بر اساس قانون، نسبت به اخذ مجوزهای لازم از این سازمان اقدام نمایند.
کد خبر: ۹۹۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ 22 September 2021

به گزارش تابناک قم، عباس خرمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: با توجه به راهبردهای تعیین شده، موضوع نظام بخشی به شاغلان حرفه‌ای و رسیدگی به فعالیت واحدهای صنفی و تخصصی کشاورزی فعال در قم، در اولویت برنامه‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس قوانین موجود از جمله ماده هفت آئین نامه اجرایی قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مصوب مجلس شورای اسلامی، مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی می‌توانند در زمینه خدمات تخصصی از قبیل مطالعه، طراحی، اجرا، نظارت بر اجرا، راه‌اندازی، بهره‌برداری، کنترل و بازرسی، ارزیابی، تحقیق، مشاوره، اظهار نظر فنی، نظارت بر تولید، یا خدمات و کارشناسی رسمی که در چارچوب معیارهای تخصصی در زمره امور حرفه ای مندرج در گواهی رتبه بندی و پروانه موضوع قانون است، فعالیت نمایند.

وی با بیان این‌که اعضای سازمان برای فعالیت‌های مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ملزم به داشتن پروانه از سازمان هستند، به ماده سه آئین نامه اجرایی قانون مذکور اشاره کرد و ادامه داد: طبق این ماده دستگاه‌های دولتی موظفند طرح‌ها و پروژه‌ها و نیز انجام فعالیت‌های مشاوره و پیمانکاری موضوع این آیین نامه را فقط به اشخاص حقیقی و حقوقی دارای پروانه در زمینه‌های تخصصی صادره از نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ارجاع نمایند.

خرمی گفت: بنابراین فعالیت در زمینه‌های مذکور بدون اخذ مجوزهای لازم جرم محسوب شده و به موجب ماده ۲۴ و ۲۵ قانون فوق رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان حرفه مهندسی کشاورزی درقالب هیئت‌های بدوی انتظامی و نیز تذکر، توبیخ، اخطار و محرومیت از اشتغال به حرفه مهندسی کشاورزی به مدت محدود یا دائم که با رای هیات بدوی انتظامی قابل اجرا است.

وی همچنین به تفاهم صورت گرفته با اداره کل اماکن قم اشاره کرد و افزود: مقرر شد جلوگیری از فعالیت افراد فاقد پروانه اشتغال با همکاری اداره اماکن استان با صدور اخطار کتبی و سپس پلمپ محل فعالیت اجرایی شود و از فعالیت افراد غیر متخصص و فاقد پروانه اشتغال در امور حرفه‌ای و تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی، جلوگیری به عمل آید.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی بیش از ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است. میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال حدود یک میلیون تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار