استاندار گیلان:
استاندار گیلان گفت: رمزهای موفقیت ما در دوران دفاع مقدس، وحدت و انسجام ملی است و امروز هم پیروزی نهایی در همه صحنه‌ها در سایه همین وحدت، انسجام و همدلی متعلق به این ملت است.
کد خبر: ۹۹۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹ 21 September 2021

ارسلان زارع صبح امروز در آیین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس کشور و پیشکسوتان دفاع مقدس در گیلان اظهار داشت: "دفاع مقدس" واژه‌ای در قاموس ایستادگی و پایداری یک ملت غیور و سلحشور است.

استاندار گیلان دوران دفاع مقدس را فصلی از تاریخ کشورمان دانست که مردم با درکی عمیق از شرایط سیاسی و اجتماعی جامعه با عزت و اقتدار جلوه‌های زیبایی از فداکاری خود را به جهانیان نشان دادند افزود: شهدا با وجود کشش‌های متنوع دنیوی اما پاکی و با خدا بودن را ترجیح دادند و چنین ارزش‌هایی مختص مردان خداست.

زارع نیروهای مسلح پرافتخار و قدرت دفاعی کشورمان را نمادی از تحکیم و عزت این سرزمین خواند و ابراز داشت: دوران دفاع مقدس آیینه تمام نمای ایثارگری، فداکاری و رشادت‌های رزمندگانی است که به معنای واقعی لشکر مخلص خداوند بودند و هر چه داشتند در راه خدا و میهن تقدیم کردند.

وی با اشاره به نقش زنان و مردان در دوران دفاع مقدس گفت: همان اندازه که مردان در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش مهمی داشتند، زنان نیز توانستند نقش‌آفرین باشند و امروز حفظ و پاسداشت از ارزش‌های انقلاب، دفاع مقدس و انتقال ارزش‌ها به نسل جوان یک وظیفه است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس و انتقال ارزش‌ها را می‌توان با ابزارهای گوناگون، فناورانه‌ و روز انجام داد تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس امروز در بین ملت‌های آزادی‌بخش به عنوان یک مولفه مهم و تاثیرگذار برای الهام‌گیری به رشته تحریر درآمده است.

وی تجارب ارزشمند دوران دفاع مقدس و انتقال به نسل جدید را در برقراری ارتباط موثر این نسل با آن دوران طلایی بسیار مهم و ارزشمند دانست و گفت: درخت انقلاب با خون شهدای دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای مظلوم هسته‌ای بسیار تنومند شده و هیچ مستکبری توان صدمه زدن به این انقلاب و نظام را ندارد.

استاندار گیلان با اشاره به رمزهای موفقیت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: یکی از رمزهای موفقیت ما در دوران دفاع مقدس، وحدت و انسجام ملی است و امروز هم پیروزی نهایی در همه صحنه‌ها در سایه همین وحدت، انسجام و همدلی متعلق به این ملت سرافراز خواهد بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار