سرپرست فرمانداری آستارا با انتقاد از بخشنامه عدم ورود آرد از استان‌های همجوار به این شهرستان، خواستار لغو این بخشنامه شد.
کد خبر: ۹۹۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ 12 September 2021

به گزارش «تابناک گیلان»، سید سعید میر قربانی پیش از ظهر یکشنبه در کار گروه آرد و نان آستارا، اظهار کرد: بر اساس مصوبه این کارگروه تمام نانوایان در راستای تأمین حقوق مصرف کنندگان باید در ساعات مقرر به پخت نان اقدام و از تعطیلی خودسرانه خودداری کنند.

وی با بیان اینکه نانوایان متخلف به اداره تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد، اظهار کرد: اختصاص سهمیه فوق العاده آرد به نانوایان منضبط و کسر آرد نانوایان متخلف در شهرستان آستارا با جدیت انجام می‌شود.

میر قربانی، افزود: فرمانداری آستارا با اداره صمت درباره مطالبات نانوایان از جمله امکان خرید آرد از سایر استان‌ها و متناسب سازی قیمت نان در حال پیگیری و رایزنی با مسئولان استانی است اما مشکلات آنها نباید موجب نادیده گرفته شدن حقوق مصرف کنندگان شود.

وی با بیان اینکه مطابق گزارش بازرسان اصناف، افزودن کنجد بر نان زمینه گران فروشی نان را فراهم می‌کند، تصریح کرد: طبق مصوبه کارگروه آرد و نان افزودن کنجد بر هر گونه نان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی، ادامه داد: بسته بندی و نگهداری نان برای فروش در روزهای دیگر نیز پیگرد قانونی دارد.

میر قربانی با اشاره به اینکه تعطیلی برخی نانوایی‌ها قابل توجیه نیست، تأکید کرد: باید به نانوایان هشدار رعایت موارد قانونی داده شود.

سرپرست فرمانداری آستارا با انتقاد از بخشنامه عدم ورود آرد از استان‌های همجوار به شهرستان، گفت: این بخشنامه باید لغو شده و شاهد ورود آرد کافی به آستارا برای افزایش پخت نان و کاهش صف‌های طولانی در این شهرستان گردشگر پذیر شمال کشور باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار