رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت از واکسینه شدن ۳۰ درصد مردم این شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدا تاکنون ۳۰۰ هزار دز واکسن در شهرستان تزریق‌شده که این تعداد ۲۰۰ هزار نفر دز اول و ۱۰۰ هزار نفر دز دوم را دریافت‌ کرده‌اند.
کد خبر: ۹۹۱۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ 06 September 2021

علی فتح‌اللهی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد کرونا شهرستان رشت در سالن اجتماعات فرمانداری رشت با بیان اینکه کرونا ویروس حتی فرهنگی زندگی غنی ما را تحت تأثیر قرار داده، اظهار کرد: احتمال اینکه با طولانی شدن روند این ویروس فرهنگ غنی ما دچار تغییراتی شده و تبدیل به عادت‌های جدید می‌شود.

وی با ابراز امیدواری جهت واکسینه کردن کل جامعه بیان کرد: اگر می‌خواهیم که این ویروس هرچه سریع‌تر واکسینه شود باید همه اقشار جامعه کمک کنند و فقط نمی‌توان با محدود کردن برخی مشاغل جلوی گسترش ویروس را گرفت لذا باید همه باهم همکاری داشته باشیم.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با اشاره به خطرات عادی انگاری مردم در تغییر رنگ‌بندی شهرها افزود: اولین تغییر رنگ‌بندی کرونایی شاهد افزایش عادی انگاری‌ها می‌شویم که این تفکر، بزرگ‌ترین خطرآفرین و آسیب است لذا باید راهکاری پیدا کنیم که حساسیت نسبت به کرونا در همه وضعیت‌های رنگ‌بندی به یک نسبت باشد.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت در هفته قبل شاهد برای افزایش واردات واکسن گفت: این امر امیدواری خوبی را در جامعه ایجاد کرده و باید از این ظرفیت به نحو احسنت استفاده کنیم و بتوانیم با افزایش مراکز تزریق، واکسیناسیون را سرعت بخشیم. همچنین پیشنهاد می‌کنیم درصدی از مجموع اعتبارات شهرستان را برای کمک به بهداشت و درمان اختصاص دهند،

فتح‌اللهی با تأکید بر اینکه باید واکسیناسیون مشاغل گروه یک نظیر نانوایان، رانندگان تاکسی، میوه‌فروشان، سوپر و هایپر مارکت‌ها آغاز شود، بیان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان رشت به حدود ۶۰ درصد رسیده که بالا رفتن آمار روند رعایت پروتکل یقیناً به کاهش شیوع این بیماری کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۳۰ پایگاه واکسیناسیون در شهرستان گفت: زیرساخت‌ها و امکانات برای تزریق واکسن به‌صورت شبانه‌روزی بررسی می‌شود.

رئیس ستاد کرونای شهرستان رشت با اشاره به روند بازرسی‌ها از اصناف بیان کرد: در هفته گذشته از ۳۵۰۰ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که از این تعداد ۷۰۴ واحد تذکر، ۱۲۲ واحد تعهد کتبی و سه واحد صنفی نیز به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها پلمپ شدند.

وی به آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان اشاره کرد و افزود: آمار بستری‌های شهرستان رشت از ۸۷۰ بستری هفته گذشته به تعداد ۶۲۰ بستری در امروز رسیده که شاهد کاهش حدود ۲۹ درصدی بستری‌های کرونایی در سطح شهرستان هستیم.


فتح‌اللهی از واکسینه شدن ۳۰ درصدی جمعیت شهرستان رشت گفت: از ابتدا تاکنون ۳۰۰ هزار دز واکسن در شهرستان تزریق‌شده که این تعداد ۲۰۰ هزار نفر دز اول و ۱۰۰ هزار نفر دز دوم را دریافت‌ کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار