فرمانده سپاه استان گیلان گفت: با توجه به حجم بیماران بستری در بیمارستان‌ها و مشکل کپسول اکسیژن برای بیماران، امروز ۱۰۰ عدد کپسول تقدیم این مراکز در گیلان می‌شود‌.
کد خبر: ۹۹۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳ 01 September 2021

به گزارش «تابناک گیلان»، سردار محمد عبدالله‌پور ظهر امروز در حاشیه اهدای 100 کپسول اکسیژن به بیمارستان‌های استان توسط سپاه گیلان اظهار داشت: با توجه به حجم بیماران بستری در بیمارستان‌ها و مشکل کپسول اکسیژن برای بیماران، امروز 100 عدد کپسول تقدیم این مراکز می‌شود‌.

فرمانده سپاه استان گیلان با اشاره به اهدای 588 کپسول اکسیژن توسط خیران، پایگاه‌های مقاومت، آستان قدس و کمیته امداد گیلان به مراکز درمانی گفت: در تداوم طرح‌ کمک‌های مومنانه و مواسات، بیش از 12 هزار بسته کمک معیشتی نیز بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

سردار عبدالله‌پور همدلی و مشارکت مردم برای کمک به آسیب‌دیدگان از کرونا را ستودنی دانست‌ و افزود: بیش از هزار نفر نیروی جهادی در طرح‌ حاج قاسم سلیمانی در استان مشغول خدمت هستند و بخشی از این نیروها نیز برای کمک در بیمارستان‌ها مستقر شدند.

رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه هم‌اکنون آمار بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان به هزار و 500 نفر رسیده است اظهار داشت: بعضی بیماران نیز سرپایی مراجعه کرده و درمان می‌شوند.

ارسلان سالاری خاطرنشان کرد: از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با کرونا در پیک پنجم استفاده می‌کنیم و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در حال اجرا است و در حوزه واکسیناسیون نیز هزار و 300 نفر از نیروهای سپاهی و بسیجی مشغول کمک هستند.

وی گفت: حدود 600 کپسول اکسیژن با ارزش 2 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی گیلان اهدا شد که براساس نیاز بیمارستان‌ها بین مراکز توزیع شد البته مقدار مصرف اکسیژن استان 60 تُن در روز است اما میزان تولید اکسیژن در استان حدود 30 تُن در روز است.

رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی گیلان با اشاره به کمک به مردم و ارگان‌های مختلف برای تامین اکسیژن افزود: در حال حاضر کمبود اکسیژن در استان مشاهده نمی‌شود و با کمک ارتش، 64 تخت با تمام امکانات در حیاط بیمارستان پورسینا اضافه شد و در مجموع 250 تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی گیلان در پیک پنجم افزوده‌ شد.

سالاری به وضعیت واکسیناسیون در استان اشاره و بیان کرد: هم‌اکنون روزانه بین 10 تا 35 هزار واکسن در گیلان تزریق می‌شود و ظرفیت‌های لازم برای تزریق واکسن در استان آماده شده است و با رسیدن واکسن‌ها به استان، آمادگی برای تزریق آن‌ها وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار