۱۴ پروژه با ۴۱۰ میلیارد تومان اعتبار صبح امروز یکشنبه در منطقه آزاد انزلی افتتاح و بهره برداری شد .
کد خبر: ۹۸۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ 29 August 2021

به گزارش تابناک گیلان، حمیدرضا مومنی دبیر شورای عالی مناطق آزاد در حاشیه افتتاح این پروژه ها گفت : با بهره برداری از این واحد های تولیدی و خدماتی برای ۶۲۰ نفر شغل ایجاد می شود.
در جریان این سفر بصورت نمادین مجموعه تفریحی دریایی مارینا با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۰ نفر اشتغالزایی ، واحد صنعتی تولیدی پوشاک با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر ، سه پروژه عمرانی روستایی با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار و یک باب انبار سرپوشیده با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریالی و ایجاد اشتغال برای سه نفر افتتاح و بهره برداری شد .
مومنی در جریان این سفر از روند اجرایی عملیات اتصال بندر کاسپین به خط آهن سراسری و پروژه در حال احداث پارک آبی نیز بازدید بعمل آورد.

این آیین با حضور ، استاندار گیلان ، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی ، مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

سازمان منطقه آزاد انزلی دارای ۱۴۹ واحد تولیدی با میزان اشتغالزایی مستقیم برای حدود چهار هزار نفر در دو شهرک صنعتی و خارج از آن است و هم اکنون مراحل احداث سومین شهرک صنعتی منطقه در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین با دارا بودن مساحت ۵۰ هکتاری علاوه بر افزایش دو برابری وسعت صنعتی منطقه ضریب اشتغالزایی و واحدهای تولیدی را به چند برابر افزیش می دهد .
این منطقه تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، کراسنودسک ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای همسود CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی - بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده این منطقه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار