از ابتدای امسال تا کنون ۸ نفر با کاشت حلزون، نعمت شنیدن را تجربه کردند.
کد خبر: ۹۸۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 28 August 2021

به گزارش تابناک گیلان، مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه ۸ نفر تا کنون در گیلان کاشت حلزون انجام داده اند گفت: ۱۶ نفر نیز در انتظار کاشت حلزون هستند.
حسین نحوی نژاد با بیان اینکه نخستین جراحی کاشت حلزون شنوایی در گیلان، اسفند سال ۱۳۹۸ در نخستین روز‌های شیوع کرونا، در بیمارستان امیرالمومنین رشت انجام شد افزود: از آن زمان تاکنون ، ۲۰ عمل موفقیت آمیز کاشت حلزون در گیلان انجام شده است و کسانی که این جراحی را انجام داده اند حالا از حس خوب شنیدن برخوردارند.
وی گفت: از سال ۹۰ تا اسفند ۹۸، ۱۹۴ نفر از کودکان گیلانی در تهران کاشت حلزون انجام دادند.
مدیرکل بهزیستی گیلان هزینه کاشت حلزون شنوایی را حدود ۶۰ میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد؛ ۵۴ میلیون تومان از هزینه‌های این جراحی را "هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران" تامین و ۶ میلیون تومان آن را اداره کل بهزیستی استان تقبل می‌کند که بر این اساس، خانواده‌ها بابت کاشت حلزون هزینه‌ای پرداخت نمی کنند.

وی با بیان اینکه ۵ هزار و ۶۹۰ نفر، معادل ۱۳ درصد جامعه آماری معلولان گیلان، ناشنوا هستند افزود: گیلان و ۱۳ استان دیگر مرکز کاشت حلزون شنوایی دارند.
حسین نحوی نژاد با اشاره به اینکه با تلاش و پیگیری‌های اداره کل بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی گیلان، این استان، قطب کاشت حلزون در شمال و شمال غرب کشور است گفت: درحال حاضر گیلان، ظرفیت ارائه خدمات مرتبط با کاشت حلزون شنوایی را به استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین و غرب مازندران دارد و در واقع پوشش خدمات مرتبط با این حوزه، زیر نظرِ مرکز کاشتِ حلزون شنوایی گیلان، انجام می‌شود و تاکنون یک جراحی کاشت حلزون هم برای بیماری از استان مازندران انجام داده است.
وی در تشریح دلایل کسب این امتیاز هم توضیح داد: گیلان به دلیل داشتن استاندارد‌هایی از جمله اتاق عمل استانداردِ کاشت حلزون، وجود متخصصان دوره دیده برای این جراحی و مراکز توانبخشی و تربیت شنیداریِ قبل و بعد از عمل، توانست پانزدهمین مرکز کاشت حلزون کشور را به نام خود بزند.
وی با بیان اینکه همه مراحل کاشت حلزون در استان انجام می‌شود و لازم نیست خانواده‌ها مثل گذشته به پایتخت مراجعه کنند گفت: هم اکنون ۲ ناشنوا در نوبت کاشت هستند و هیچ گونه مشکلی در زمینه ارائه خدمات نداریم.
حسین نحوی نژاد افزود: به خانواده‌هایی که یک فرد ناشنوا دارند، مشاوره ژنتیکی ارائه می‌شود و حدود ۷۰ درصد هزینه‌های غربالگری و آزمایش‌های مرتبط با این عارضه را نیز پرداخت می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار