امام‌جمعه رشت:
امام‌جمعه رشت گفت: دستگاه‌های نظارتی کوشش کنند و هرجا که عرصه برای احتکار و اخلال در معیشت مردم وجود دارد، جلوی آن گرفته شود.
کد خبر: ۹۸۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵ 27 August 2021

به گزارش تابناک گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام‌خمینی(ره) رشت اظهار داشت: امامت و رهبری در امت اسلامی و نظام دارای تفکر شیعی از جایگاه‌ ویژه‌ای برخوردار است و موجب انسجام در جامعه و زندگی انسان خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ابراز داشت: فاصله گرفتن از امامت، آثار جبران‌ناپذیری برای جامعه به دنبال دارد و امروز حوادث ناگواری در دنیا رخ می‌دهد که ناشی از عدم شناخت درست از امامت و رهبری جامعه است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه قدرت‌های زر و زور امروز بلاهای زیادی بر سر امت‌های اسلامی می‌آورند افزود: آنچه که امروز مسلمانان از آن وحشت دارند در واقع سایه سیاه و شوم حاکمان ظالم بر سر آنهاست؛ حاکمانی که در مسیر تعالیم الهی نیستند.

امام جمعه رشت با اشاره به هشتم شهریورماه سال 60 و انفجار دفتر نخست‌وزیری در ایران به دست منافقان و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر گفت: منافقان کوردل امروز آواره سرزمین‌ها هستند و حق را نمی‌بینند؛ خداوند نیز وعده داده که منافقان در بدترین جایگاه خواهند بود.

وی به تجدید میثاق رییس جمهور با آرمان‌های امام‌(ره) اشاره و بیان کرد: تلاش برای از بین بردن مشکلات دیوان‌سالاری و منافذ فساد، مبارزه با رانت‌خواری، مهار تورم، درس گرفتن از عبرت‌ها و تجارب دولت‌های گذشته و ساخت یک میلیون مسکن در سال از جمله تاکیدات رییس‌جمهور بود.

وی گفت: دولتمردان باید در مسائل مختلف هماهنگ باشند و اختلافات در مسائل کارشناسی به سطح جامعه کشانده نشود و اگر اختلاف از درون به بیرون کشانده شود، امید مردم سلب می‌شود و در انتخاب استانداران، فرمانداران و مدیران ارشد نیز چند تاکید را مورد توجه قرار دهند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان یکی از دلایل رشد و شکوفایی در عرصه‌های گوناگون را توجه به جوانان و جوان‌گرایی دانست و ابراز داشت: انتظار داریم مدیرانی جوان‌، مومن به انقلاب، دین، ارزش‌ها و رهبری، توانمند، دارای سابقه خوب و پاکدست انتخاب شوند.

آیت‌الله فلاحتی از دولتمردان خواست تا تمام همت خود را برای برطرف کردن مشکلات به‌کار گیرند افزود: نفودی‌ها و ضد انقلاب درونی و بیرونی همه در تلاش‌اند که قیمت اکثر اقلام و خوراکی‌های مردم را بالا ببرند؛ تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های نظارتی‌ها نگذارید قیمت اقلام را بالا ببرند.

وی خاطرنشان کرد: احتکارگر علاوه بر اینکه ضد مردم است ضد دین هم بوده بنابراین دستگاه‌های نظارتی کوشش کنند و هر جا که عرصه برای سلطنت‌طلب و احتکارگر وجود دارد جلوی آن گرفته شود.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان وضعیت افغانستان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: 40 سال است که افغانستان روزگار خوشی ندارد البته ما به طالبان خوش‌بین نیستیم اما آن‌ها آن‌قدر قدرت ندارند اما بار دیگر نشان داده شد که آمریکا قابل اعتماد نیست و قدرت زورگو و پوشالی است.

وی خاطرنشان کرد: در پوشالی‌بودن آمریکا همین بس که بلاهای زیادی بر سر رئیس‌جمهورهای مختلف از جمله اشرف غنی، محمد قذافی و دیگر کشورها آورد و آن‌ها را رها کرد و این سرنوشت رییس جمهورها و ملت‌هایی است که به آمریکا دل خوش کردند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به پیشرفت‌های بسیار ایران اسلامی‌ تصریح کرد: صبر و مقاومت ایران برای دنیا الگو شده است و این ملت بصیر و مقاوم امروز خاری در چشمان دشمنان و استخوانی در گلوی دشمنان هستند و داشتن چنین ملت و رهبری نیز نعمت و پیشرفت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار