هیئتی های شهر صومعه سرا در اقدامی قابل تامل و تحسین برانگیز نذورات ایام سوگواری را جمع‌آوری و خرج تامین بخشی از نیازمندی‌های بیماران کرونایی و بیمارستان شهر کردند.
کد خبر: ۹۸۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ 26 August 2021

به گزارش تابناک گیلان، دو سالی هست که شیوع ویروس منحوس و وحشی کرونا تمام حیات و زندگی بشر را با چالش‌های اساسی روبرو و عالم را با تسخیر خود به سخره گرفته است.

کرونا، این ویروس جانکاه و جامعه‌سوز بدون اینکه مرزی بشناسد و فقیر و غنی برایش فرقی داشته باشد، در جمع و تفریق آدمیان جا خوش کرده و اکنون بدون اغراق ادامه حیات بدون حساب و کتاب کرونایی، ممکن نیست.

از جمله مکاسب و محافلی که کرونا تاکنون بر آن غالب نشده، سرشت پاک انسان‌ها و معرفت آن‌ها به بینش و منش دینی است که نه تنها موجب محدودیت در آنها نشده بلکه تهدیدهای روبرو را به فرصت‌های ارزشمند و دست‌ نیافتنی مبدل کرده است.

نمونه‌ای از میادینی که کرونا حریف آن نشده، دستگاه خدمت به اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام است که علیرغم دو سال از شیوع این ویروس حقیر اما خطیر کرونا اقدامات هیآت مذهبی گسترده‌تر از پیش شده و خدمات ارایه شده در آن نیز توسعه یافته است.

از جمله هیآت مذهبی که توانسته علاوه بر دایر کردن اقامه عزا برای آل الله و خاندان امام حسین علیه السلام، خدمات عام المنفعه به مردم و نیازمندان ارایه کند، هیئت سوگواری حسینی جوانان شهرستان صومعه‌سرا هست که با حمایت پیرغلامان حسینی هیئت بازاریان مسجد امام حسین(ع) این شهر و تشکل های مردم نهاد، خدمات سلامت محور را در ایام حزن و اندوه حسینی جایگزین کرده تا در این سال‌های کرونایی گوشه‌ای از مهر و محبت اهل بیت نبوت و نوع دوستی عترت رسول‌الله را به نمایش بگذارد.

هیئتی‌ها، اعم از پیر و جوان در صومعه‌سرا با شناخت صحیح از جامعه و حسن توجه به شرایط مردم که در اوج بحران کرونا مواجه هستند تصمیم گرفتند نذورات و احسانی که همه ساله در ایام محرم جمع می‌کردند را به وقف در سلامت هدایت کنند.

جوانان هیئتی صومعه‌سرا با شور و شکوه حسینی در تحقق بخشی از نیازمندی‌های بیماران کرونایی بستری در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر، پس از ۵۸ سال اقامه سنتی عزای حسینی در مساجد، تکایا و حسینیه‌های شهر توانستند بیش از ۳۲ میلیون تومان از نذورات و احسان شهروندان و بازاریان را جمع‌آوری کرده و نذر سلامتی شهرشان کنند.

در سایه این تصمیم نوع دوستانه و لحظه‌شناسی اعضای هیئت سوگواری جوانان و بازاریان شهر صومعه‌سرا که با همراهی موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها نیز همراه بوده ۱۰۰۰ تیکه ملحفه یکبار مصرف، ۷۰ بسته دستکش لاتکس، چهار تخته تشک بیمارستانی، ۵۰ بسته آب معدنی، ۶ دستگاه مانومتر ماکسی، ۵۰ بسته ماسک پزشکی تهیه که همگی تحویل بیمارستان امام خمینی(ره) شهر صومعه‌سرا شد.

همچنین یک دستگاه اکسیژن ۱۰ کیلویی بهمراه مانومتر نیز هیئتی‌های صومعه‌سرا به هلال احمر این شهر اهدا کردند تا امدادگران این جمعیت نیز در ماموریت‌های کرونایی از آن بهره‌مند شوند.

البته هیئتی‌های جوان در سال‌های گذشته نیز در اقدامی قابل تحسین جهت ساخت یک واحد آموزش، قطعه زمینی را به آموزش و پرورش شهرستان اهدا کرده بودند تا با این فریضه قابل تامل از ثواب تعلیم و تعلم محصلان و آموزگاران در آن نیز بهره ببرند.

جوانان و بازاریان شهر صومعه‌سرا در این اقدام نوع دوستانه و مردمی نشان دادند نه تنها بساط و بیرق حسینی برچیده شدنی نیست بلکه پرچم و نهضت حسینی با روح و جان شیفتگان حضرتش عجین شده و جدایی ناپذیر است.

حرکت خود جوش و انعطاف مآبانه هیئتی‌های صومعه‌سرا الگویی برای همه تشکل‌های مردمی، به ویژه هیآت مذهبی است تا خدمات مجموعه های خود را که منتسب به عترت نبی اکرم (ص) هست را با سیره عملی آن بزرگواران بیشتر نزدیک کنند.

تهیه و تامین بخشی از نیازمندی مراکز بیمارستانی و بیماران بستری در آن به ویژه در بحران کرونا توسط هیئت‌ها نه تنها تسهیل کننده ارایه خدمات در بیمارستان میشود بلکه می‌تواند عاملی مهم در قطع زنجیره کرونا نیز باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار