استاندار گیلان با تاکید بر تسریع در توزیع و تزریق واکسن در مراکز واکسیناسیون استان گفت: گزارشات اعلام شده نشان‌دهنده موفقیت ۸۰ درصدی طرح منع ترددها به ویژه در محور قزوین-رشت است.
کد خبر: ۹۸۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵ 22 August 2021

به گزارش تابناک گیلان، ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان ضمن گرامیداشت روز پزشک، قدردانی از مدافعان سلامت و تلاش‌های آنان در مبارزه با کرونا اظهار داشت: کادر درمان تلاش‌های ایثارگرانه‌ای برای حفظ سلامتی مردم داشتند که قابل تحسین است.

استاندار گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر عرصه سلامت ابراز داشت: هر توفیق، دستاورد و موفقیتی که در روند مدیریت بیماری کرونا به دست آمده و کاهش بار بیماری را به همراه داشته است در واقع حاصل همکاری اقشار مختلف مردم و صاحبان اصناف است.

زارع از مردم، اصناف، نیروی انتظامی و هیئت‌های مذهبی که همراهی خوبی با ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد استانی داشتند تشکر کرد و افزود: حفظ سلامتی شهروندان و عدم بروز مشکل برای کسب و کارها از جمله تاکیدات رئیس جمهور و ستاد ملی مقابله با کرونا در فرآیند مقابله با این بیماری است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت، کاهش اجتماعات، تعطیلی مشاغل و همچنین منع ترددها در کاهش آمار بیماران اثربخش بوده است خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت خواستار استمرار منع فعالیت برخی گروه‌های شغلی شده است.

وی تصریح کرد: گزارشات اعلام شده نشان‌دهنده موفقیت 80 درصدی طرح جلوگیری و منع ترددها با پلاک غیربومی به ویژه در محور قزوین-رشت است که در این راستا از همکاری خوب مردم، فرمانداری‌های رودبار، رودسر، آستارا، اداره‌کل راهداری و نیروی انتظامی تشکر می‌کنم.

استاندار گیلان استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای افزایش مراکز تزریق واکسن و همچنین تسهیل واکسیناسیون برای مردم را یکی از مولفه‌های مهم در کنترل بیماری و کاهش مبتلایان دانست و گفت: جلوگیری از شکل‌گیری تجمعات انسانی نیز همواره مورد تاکید بوده است.

زارع با ابراز امیدواری از ارسال محموله‌های جدید واکسن به استان و کسب موفقیت بیشتر در این حوزه اظهار داشت: بسیاری از مردم فهیم نشان دادند که در رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی همکاری‌های لازم را دارند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ضمن تاکید بر تسریع در روند واکسیناسیون افزود: از دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی انتظار داریم با توزیع صحیح واکسن در مراکز پیش‌بینی شده در تسریع تزریق دوز دوم و همچنین ازسرگیری تزریق دوز نخست برای گروه‌ها طبق سند ملی واکسیناسیون در هفته آتی بکوشد.

وی خاطرنشان کرد: براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا قرار است بررسی مشترک کارشناسان وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در خصوص چگونگی بازگشایی مدارس با استفاده حداکثری از بستر نرم‌افزار شاد و فضای مجازی انجام شود.

استاندار گیلان با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان، معلمان و والدین گفت: رئیس‌جمهور حفظ جان و سلامت دانش‌آموزان، معلمان و والدین را جزو اولویت‌ها دانستند و برگزاری حضوری برخی از دروس را منوط به بررسی دقیق و تقویت زیرساخت‌ها با تصمیم ستاد ملی کردند.

زارع افزود: محدودیت‌هایی که در حوزه تردد و ممنوعیت فعالیت برخی مشاغل همچون تالارهای پذیرایی، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های بدنسازی، شهربازی، باغ وحش‌ها، سالن‌های سینما و تئاتر، نمایشگاه‌های عمومی و تخصصی و بیرون بر بودن فعالیت رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها پیش‌بینی شده ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار