فرماندار رشت با اشاره به بستری بیش از هزار بیمار کرونایی در بیمارستان های این شهرستان، گفت: از ابتدای شیوع این ویروس بیش از سه هزار و ۲۰۰ شهروند رشتی را از دست داده ایم.
کد خبر: ۹۸۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹ 09 August 2021

 علی فتح اللهی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا رشت با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و عزاداری امام حسین (ع)، اظهار کرد: با توجه به شرایط سخت کرونایی امسال نیز عزاداری‌ها به صورت محدود و با اعمال محدودیت‌ها انجام خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه دست اندرکاران برگزاری مراسم عزاداری باید تمام نکات و دستور العمل های بهداشتی را با دقت رعایت کنند، افزود: امروز وضعیت کرونا در استان گیلان به ویژه شهر رشت به عنوان مرکز استان بحرانی است.

فرماندار رشت در ادامه بی توجهی شهروندان به رعایت دستور العمل های بهداشتی را از مهم‌ترین دلایل افزایش افسار گسیخته بیماری کرونا در استان و شهرستان دانست و گفت: تنها راهکار پیشگیری از ابتلاء و انتقال کرونا و کنترل و بهبود وضعیت موجود مشارکت عموم است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که واکسیناسیون به استاندارد لازم خود یعنی پوشش حداقل ۸۰ درصد جمعیت برسد باید پروتکل‌ها رعایت شود، ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان رشت ۲۵۰ هزار دُز واکسن تزریق شده است.

فتح اللهی با اشاره به اینکه از این میزان ۱۵۰ هزار دُز نوبت اول و مابقی نوبت دوم است، اضافه کرد: روند بستری بیماران کرونایی نیز در بیمارستان‌های رشت افزایش یافته که نگران کننده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۷۰۰ بستری هفته گذشته به بیش از هزار بستری رسیده است، گفت: تعداد بستری‌های روزانه نیز به ۲۴۳ بستری رسیده که همه این آمارها از وضعیت نگران کننده رشت حکایت دارد.

فرماندار رشت با بیان اینکه تعداد پایگاه‌های واکسیناسیون در بخش‌های شهرستان رشت برای جلوگیری از ایجاد ازدحام نیز به ۹ پایگاه افزایش یافته است، افزود: تلاش می‌کنیم تا پایگاه‌های بیشتری برای واکسیناسیون پیش بینی شود.

وی با اشاره به اینکه مجموع بستری‌های کرونایی شهرستان رشت از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون ۲۵ هزار و ۸۴۳ نفر بوده است، ادامه داد: در این مدت سه هزار و ۲۳۷ شهروند را نیز بر اثر این بیمار از دست داده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار