معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در شبانه روز گذشته ۳۷ بیمار کرونایی در استان گیلان جان باختند.
کد خبر: ۹۸۴۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ 08 August 2021

آبتین حیدرزاده ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت وخیم کرونا در استان گیلان و افزایش آمارها، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته ۳۷ بیمار کرونایی جان باختن که این تعداد در چند ماه گذشته بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه شهرستان‌های استان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، تأکید کرد: ادامه این روند و بی توجهی شهروندان به توصیه‌ها شرایط را هر روز سخت‌تر می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۴۸۸ نفر در شبانه روز گذشته در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند، گفت: مجموع بیماران کرونایی ما به مرز هزار و ۹۰۰ بیمار نزدیک می‌شود که این بیش از ظرفیت‌های بیمارستانی گیلان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مراکز درمانی ما تنها به بیماران کرونا ارائه خدمت می‌دهند و سایر بیماران از دریافت خدمات درمانی محروم هستند، ادامه داد: با بستری ۱۸ بیمار بدحال مجموع بیماران بد حال کرونایی به ۳۰۵ نفر رسیده است.

حیدرزاده با اشاره به افزایش قدرت سرایت و کشندگی کرونا در سطح استان گیلان از همه شهروندان خواست پروتکل‌ها را رعایت، و عدم ترددهای غیر ضروری جدا خودداری کنند.

وی تأکید کرد: در صورت نیاز به خروج از منزل حتماً از ماسک استفاده شده و فاصله را رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار