مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از کاهش یازده درصدی وقوع حریق طی چهار ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۸۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵ 31 July 2021

شهرام مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری رشت طی چهار ماهه نخست سال در یک‌هزار و ۹۵۶ فقره حریق، حوادث و خدمات ایمنی به ارائه خدمت پرداخته است، اظهار کرد: از مجموع این آمار، ۹۴۸ مورد مربوط به مهار و اطفای حریق بوده است.

وی با بیان اینکه بخشی از آمار ارائه شده مربوط به حریق در حوزه مسکونی و تجاری است، افزود: از مجموع ۹۴۸ مورد مهار و اطفای حریق ۲۵۲ مورد مربوط به مسکونی، ۶۵ مورد تجاری، ۲۵ مورد اداری و آموزشی و مابقی مربوط به دیگر موارد است.

مدیر عامل سازمان آتش­‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با تاکید بر اینکه در چهار ماهه نخست سال ۵۴۴ مورد حادثه نیز توسط نیروهای سازمان آتش نشانی رشت امدادرسانی شده است، تصریح کرد: آمار وقوع حوادث در چهار ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش داشته است که مواردی از جمله تصادف، برق گرفتگی، حوادث مربوط به آسانسور و غیره را شامل می‌شود.

مومنی با تشریح خدمات ارائه شده توسط نیروهای سازمان در حوزه خدمات ایمنی بیان کرد: در این مدت چهار ماهه، نیروهای سازمان آتش نشانی شهرداری رشت در ۴۶۴ مورد خدمات ایمنی به ارائه خدمت پرداختند که در مقایسه با چهار ماهه نخست سال گذشته که ۴۲۹ مورد بوده استبا افزایش هشت درصدی همراه است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت به بالاترین آمار مربوط به آتش سوزی‌ها در چهار ماهه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: آتش سوزی در علفزار و ضایعات با ۴۹۸ مورد، آتش سوزی منازل مسکونی با ۲۵۲ مورد بالاترین آمار این حوزه را در اختیار دارند.

مومنی با تاکید بر اینکه حادثه هیچ گاه خبر نمی‌دهد، گفت: از مجموع حریق‌های مسکونی اتفاق افتاده در این مدت فقط ۳۹ درصد مسکونی و ۵۵ درصد تجاری دارای بیمه هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار