شورای فرهنگ عمومی آستارا افزایش طلاق توافقی را زمینه‌ساز ناهنجاری‌های مرتبط دانست و بر ترویج مفاهیم دینی و اخلاقی برای تحکیم بنیان خانواده‌ها و مقابله با از هم پاشیدن آنها تاکید کرد.
کد خبر: ۹۸۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵ 24 July 2021

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا روز شنبه در جلسه این شورا در فرمانداری این شهرستان گفت: باید زمینه تشکیل خانواده های مقید به اخلاق و مسائل دینی و فرهنگی، بیش از پیش فراهم شود تا معضلات اجتماعی در فضای حقیقی و مجازی و آمار طلاق توافقی کاهش یابد.

رئیس دادگستری آستارا نیز در این جلسه، طلاق را معضل بزرگ جامعه دانست و گفت: افزایش قابل تامل طلاق توافقی در این شهرستان تأثیر بسیار منفی بر خانواده ها دارد و والدین به آینده کودکان خود بیشتر توجه کنند.

عباس جاذب افزود: سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده هاست و دشمن با تمام تلاش، بنیان خانواده ها را نشانه رفته است و نهادهای فرهنگی برای آسیب شناسی طلاق اقدام کنند.

وی ادامه داد: یادگیری مهارت های زندگی زناشویی و آئین همسرداری باید مد نظر قرار گیرد و شهروندان برای سعادت دنیوی و اخروی، در تمام شرایط به قانون پایبند باشند.

در ادامه این جلسه به اهمیت نماز جمعه در هدایت جامعه پرداخته شد و حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امام جمعه آستارا با گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی تقویت ارزش های اجتماعی، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و ترویج مفاهیم اخلاقی و معرفتی را از کارکردهای نماز جمعه دانست.

وی گفت: برنامه های ستاد نمازجمعه فقط به روز جمعه و خطبه ها خلاصه نمی شود بلکه این ستاد در آستارا از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون با همکاری خیران، ۲۰ هزار بسته معیشتی به نیازمندان توزیع کرده است.

او حضور روسای ادارات آستارا را در نماز جمعه بسیار کم رنگ اعلام کرد و از مسئولان خواست با شرکت در این آئین عبادی سیاسی علاوه بر بهره مندی از اجر معنوی، در جریان مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم قرار گرفته و پاسخگو باشند.

سعید میرقربانی سرپرست فرمانداری آستارا هم در این جلسه گفت: تبیین نقش نماز جمعه بخصوص برای قشر جوان، باعث آشنایی و انس بیشتر آنان با کارکردهای این آئین خواهد شد و دستگاه های فرهنگی و رسانه ها در این خصوص تلاش کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار