استاندار گیلان تاکید کرد؛
استاندار و رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا گیلان بر ضرورت اجرای دقیق مصوبات ستاد کرونا در شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی و نظارت بر حسن انجام این مهم تاکید کرد.
کد خبر: ۹۷۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱ 17 July 2021

به گزارش تابناک گیلان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع ظهر امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: مقررات بهداشتی و مصوبات ستاد ملی کرونا باید در شهرهای قرمز و نارنجی، به طور کامل اجرا و همچنین پایش ها در این زمینه با دقت در دستور کار باشد.

وی بر ضرورت توجه همگان به اجرای پروتکل های بهداشتی در عرصه فردی و اجتماعی و افزایش سطح مراعات توصیه ها به میانگین کشوری و حتی بالاتر از آن، تاکید کرد و گفت: نظارت جدی تر بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در اماکن، اصناف و ادارات مورد انتظار است.

استاندار گیلان ادامه داد: تجربه ۱۷ ماه گذشته نشان می دهد با افزایش آگاهی‌های عمومی از خطرات عادی انگاری و نقش کم توجهی ها به توصیه های بهداشتی در افزایش همه گیری بیماری، توانسته ایم بر اوجگیری بیماری فائق آییم.

زارع با بیان اینکه برخی موسسه ها همچون بانک ها و مردم بعضی شهرستان های استان از دستورالعمل ها مراعات بیشتری داشته اند، گفت: صدا و سیما و کمیته رسانه و فضای مجازی، با تولید محتوا و انتشار آن، هشدارهای لازم را به هم استانی ها اعلام دارند.

وی افزود: با در نظر داشتن آمارهای اعلامی از سوی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان، باید آگاهی بخشی های عمومی از علائم سویه های جدید ویروس، لزوم جدی انگاشتن آن و مراجعه سریع به پزشک استمرار داشته باشد.

استاندار گیلان همچنین گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت کرونایی کشور و مناسبت های پیش رو از جمله اعیاد غدیر و قربان و ماه محرم، تصمیماتی اتخاذ کرد از جمله اینکه مصوبات سال گذشته برای برگزاری مراسم مناسبت ها تمدید شد.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استان های درگیر شیوع کرونا در کشور بود.

هم اکنون ۵۲۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری بوده که ۸۲ نفر بدحال هستند.

بر اساس آخرین رنگ بندی شهرستان های رشت، خمام، رودسر، رودبار، بندانزلی و آستارا به لحاظ رنگ بندی کرونایی قرمز، سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، فومن، ماسال، صومعه سرا و تالش نارنجی و لنگرود، املش، شفت و رضوانشهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار