بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که امروز "چهارشنبه" به روز رسانی شده است، شهرستان های قرمز و نارنجی کرونایی گیلان به ترتیب ثابت و افزایش یافت.
کد خبر: ۹۷۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴ 14 July 2021

براساس این گزارش شهرستان های رشت، خمام، رودسر، رودبار، بندانزلی و آستارا به لحاظ رنگ بندی کرونایی قرمز بوده و نسبت به چند روز گذشته ارزیابی ماسک تغییری نکرده است.

بر این اساس ارزیابی نرم افزار ماسک تنها یک شهرستان استان گیلان شامل تالش از وضعیت زرد کرونایی خارج و نارنجی شد پیش از این نیز شهرستان های سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه، فومن، ماسال و صومعه سرا نارنجی بودند.

هم اکنون فقط شهرستان های لنگرود، املش، شفت و رضوانشهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

طبق آخرین گزارش رسمی ۴۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری هستند که نسبت به دو هفته اخیر افزون بر ۵۰ درصد افزایش یافته است.

کارشناسان بهداشتی عادی انگاری مردم در پرهیز از دورهمی، برگزاری مراسم های عروسی و عزا و مسافرت های درون و برون شهری را از دلایل افزایش آمار مبتلایان بستری به کرونا در بیمارستان های استان عنوان می کنند.

با این حال ادامه بی اعتنایی مردم در رعایت توصیه های بهداشتی شامل مسافرت ها، برگزاری مراسم های عروسی و عزا، دورهمی ها و شب نشینی ها می تواند مهمترین خطر در افزایش بیشتر مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در گیلان طی روزهای آینده باشد لذا برای جلوگیری از هر گونه عواقب جبران ناپذیر توجه به هشدار ها باید مورد اهتمام جدی همگان قرار گیرد.

برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا همه باید پروتکل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا شامل رعایت فاصله فیزیکی، دوری از تجمعات و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار