استاندار گیلان با تأکید بر‌ لزوم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های گیلان گفت: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از نگاه شرکت کنندگان، میزان رعایت پروتکل‌ها از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری و ضدعفونی اماکن در گیلان، ۱۰۰ درصد بوده است.
کد خبر: ۹۷۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳ 03 July 2021

ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کم‌توجهی به توصیه‌های مراقبتی‌ مسئله‌ای بسیار نگران‌کننده در کشور است، اظهار کرد: تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌ها، افزایش شمار مناطق نارنجی و اضافه شدن رنگ قرمز کرونایی به گیلان نشان‌دهنده شکننده بودن کرونا در گیلان است.

وی با اشاره به کاهش دستورالعمل‌های بهداشتی در گیلان گفت: بر اساس نمودار ارائه‌شده در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا از متوسط ۶۹ درصدی این شاخص در سطح کشور کمتر است.

استاندار گیلان با تأکید بر‌ لزوم توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های گیلان افزود: برخی شهرستان‌ها در مناطق شرقی و غربی گیلان در معرض تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونایی هستند و فرمانداران باید با جدیت ضمن برگزاری جلسات ستاد شهرستانی، نسبت به بررسی آسیب‌ها و رفع آن‌ها اهتمام ورزند.

زارع ضرورت تشدید نظارت و بازرسی‌ها به‌ویژه از رستوران‌ها، نانوایی‌ها و پاساژها تأکید و بیان کرد: صداوسیما و رسانه‌ها باید در راستای افزایش میزان بازدارندگی، نسبت به انعکاس روند بازرسی‌ها و آگاهی بخشی مردم اقدام کنند.

وی با ابراز نگرانی از افزایش بیماران بستری‌شده و سرپایی در بیمارستان‌های کشور تصریح کرد: شیب صعودی برخی استان‌ها، نگرانی‌ها برای آغاز موج پنجم را افزایش داده است، لذا انتظار می‌رود میزان مراعات دستورالعمل‌ها و همراهی با کادر درمان و پزشکان از سوی مردم مضاعف شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور در این استان بسیار خوب بوده است، گفت: روز گذشته بازدیدی از فرآیند برگزاری آن در دانشگاه گیلان داشته و بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از نگاه شرکت‌کنندگان، میزان رعایت پروتکل‌ها ازجمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و ضدعفونی اماکن در گیلان، ۱۰۰ درصد بوده است.

زارع با ارزشمند دانستن برگزاری کنکور سراسری و آن‌هم با این میزان از رعایت دستورالعمل بهداشتی افزود: برگزاری آزمون با بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سطح کشور یک مانور بزرگ بود می‌توان از آن به‌عنوان الگویی برای زیست جدید اجتماعی و سازگار با کرونا بهره جست.

وی با بیان اینکه اقدام ارزشمند رهبر معظم انقلاب برای استفاده از واکسن داخلی، نشانگر قدردانی از تلاش‌های تولیدکنندگان پرافتخار واکسن داخلی بوده است، تصریح کرد: کشور در سخت‌ترین تحریم‌های چند سال اخیر قرار داشته ولی با این ‌حال دانشمندان ایرانی در ساخت واکسن بسیار موفق عمل کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار