استاندار و رئیس ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در گیلان با خطرناک دانستن عادی‌انگاری مردم و تغییر رنگ‌بندی‌های کرونایی گفت: فرمانداران باید با جدیت نسبت به عادی انگاری ها ورود کرده و با ناقضان برخورد کنند.
کد خبر: ۹۷۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲ 03 July 2021

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع روز شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا به تغییر رنگ بندی شهرستان ها، افزایش شمار مناطق نارنجی و اضافه شدن رنگ قرمز کرونایی گیلان اشاره و اظهار کرد: این موضوع، نشانه آشکاری از کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی و کم توجهی به توصیه های مراقبتیست که موضوعی نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در گیلان به ۶۹ درصدرسیده است گفت: نه تنها این شاخص از میانگین کشوری کمتر است بلکه برخی شهرستان ها در مناطق شرقی و غربی استان در معرض تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونایی هستند که فرمانداران باید با جدیت ضمن برگزاری جلسات ستاد شهرستانی، نسبت به بررسی آسیب ها و رفع آنها اهتمام ورزند.

نماینده عالی دولت در گیلان رعایت دستور العمل های بهداشتی را همچنان بهترین راه مهار و مقابله با بیماری و جلوگیری از گسترش آن دانست و افزود: رعایت کامل توصیه های بهداشتی از سوی مردم و اعمال نظارت های جدی و دقیق در این زمینه از سوی دستگاه های مسئول و نظارتی، مورد انتظار است.

زارع به گزارش کمیته امنیتی-انتظامی ستاد استانی مدیریت کرونا مبنی بر افزایش نظارت ها و اخطار و پلمپ برخی اماکن اشاره و بر ضرورت تشدید نظارت و بازرسی ها به ویژه از رستوران ها، نانوایی ها و پاساژها تأکید و خاطرنشان کرد: صدا و سیما و رسانه ها در راستای افزایش میزان بازدارندگی، نسبت به انعکاس روند بازرسی ها و آگاهی بخشی مردم اقدام کنند.

استاندار گیلان به افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری شدگان در سراسر کشور نیز اشاره و خاطرنشان کرد: شیب صعودی برخی استان‌ها، نگرانی ها برای آغاز موج پنجم را افزایش داده که انتظار می رود میزان مراعات دستورالعمل ها و همراهی با کادر درمان و پزشکان از سوی مردم مضاعف شود.

وی نتیجه عادی انگاری مردم را تغییر وضعیت رنگ‌بندی و افزایش تعداد بستری شدگان دانست و تصریح کرد: عدم مراعات دستورالعمل ها و افزایش شمار مناطق پرخطر و خیلی پرخطر (یعنی شهرستان‌های نارنجی و قرمز) ، منجر به اعمال محدودیت‌های کرونایی خواهد شد و براین مبنا پرهیز از سفرهای برون استانی و ترددهای درون شهری غیرضرور و جلوگیری از شکل گیری اجتماعات ، مورد تأکید است.

زارع به استمرار روند انجام واکسیناسیون مطابق با سند ملی و اولویت های تعیین شده در استان نیز اشاره و بر ضرورت اهمیت همکاری همه نهادها با فرمانداران و شبکه های بهداشت برای دراختیار گذاشتن فضای مناسب انجام واکسیناسیون در راستای پیشگیری از شکل گیری تجمعات انسانی تاکید کرد.

استاندار گیلان بر انجام تست کرونا عوامل و بازیکنان تیم های ورزشی قبل از برگزاری هرگونه مسابقه در مرکز یا شهرستان‌های استان نیز تأکید و خاطرنشان کرد: باید از حضور افراد مشکوک یا مثبت کرونایی در محل مسابقه، جلوگیری و نسبت به قرنطینه و یا بستری آنان اقدام شود.

وی همچنین بر لزوم رعایت بیشتر شیوه نامه های استفاده از سواحل و شناگاه ها توسط گردشگران و شهروندان گیلانی و نیز افزایش میزان نظارت شبکه های بهداشت بر این مناطق تأکید کرد.

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که روز گذشته به روز رسانی شد، شهرستان آستارا در رنگ بندی کرونایی استان گیلان قرمز شد ضمن اینکه شهرستان آستانه اشرفیه نیز از وضعیت زرد خارج و نارنجی شد به این ترتیب شهرستان های رودبار، ماسال و آستانه اشرفیه در استان گیلان در رنگ بندی کرونایی، نارنجی هستند.

هم اکنون شهرستان های رشت، خمام، رودسر، املش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، شفت، فومن، صومعه سرا، بندرانزلی، رضوانشهر و تالش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند به این ترتیب ۱۳ شهرستان زرد، سه شهرستان نارنجی و یک شهرستان قرمز است.

آمار بیماران بستری نیز در بیمارستان های گیلان رو به افزایش است، هم اکنون افزون بر ۲۷۰ بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند در حالی که بر اساس آخرین آمار پنجشنبه گذشته ۲۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بودند.

گیلان با ۲ و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استان های درگیر شیوع کرونا در کشور بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار