استاندار گیلان:
استاندار گیلان گفت: افزایش تعداد بیماران بستری شده و شیب صعودی شیوع ویروس کرونا نگرانی‌ها را برای آغاز موج پنجم کرونا افزایش داده است.
کد خبر: ۹۷۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱ 03 July 2021

ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در رشت اظهار داشت: تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌ها، افزایش شمار مناطق نارنجی و قرمزِ کرونایی در گیلان نشانه آشکاری از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم توجه به توصیه‌های مراقبتی است.

استاندار گیلان به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در گیلان بر اساس نمودار ارائه شده در این جلسه و وضعیت کرونا که از متوسط 69 درصد در سطح کشور کمتر بوده اشاره کرد و افزود: رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و اعمال نظارت‌های جدی و دقیق در این زمینه سوی دستگاه‌های مسئول باید انجام شود.

زارع با اشاره به گزارش کمیته امنیتی- انتظامی ستاد استانی مدیریت کرونا مبنی بر افزایش نظارت‌ها، اخطار و پلمپ برخی اماکن، ضرورت تشدید نظارت و بازرسی‌ها به ویژه از رستوران‌ها و نانوایی‌ها گفت: صداوسیما ‌و رسانه‌ها در راستای افزایش میزان بازدارندگی نسبت به انعکاس روند بازرسی‌ها و آگاهی بخشی مردم اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: افزایش تعداد بیماران سرپایی و بستری شده در سراسر کشور و شیب صعودی برخی استان‌ها نگران کننده است و نگرانی‌ها برای آغاز موج پنجم کرونا را افزایش داده است و باید میزان مراعات دستورالعمل‌ها و همراهی با کادر درمان از سوی مردم افزایش پیدا کند.

وی نتیجه عادی‌انگاری مردم را تغییر وضعیت رنگ‌بندی و افزایش تعداد بستری شدگان دانست و افزود: عدم مراعات دستورالعمل‌ها و افزایش تعداد شهرستان‌های نارنجی و قرمز منجر به اعمال محدودیت‌های کرونایی می‌شود لذا پرهیز از سفرهای برون استانی و ترددهای درون شهریِ غیرضروری و جلوگیری از شکل‌گیری اجتماعات لازم است.

زارع به برگزاری کنکور سراسری همزمان با سراسر کشور در گیلان اشاره کرد و گفت: بر اساس بازدید شخصی انجام شده از نحوه برگزاری کنکور سراسری در دانشگاه گیلان و همچنین با توجه به نظر‌سنجی‌ها از نگاه شرکت‌کنندگان، میزان رعایت پروتکل‌ها در گیلان 100 درصد بوده که این سطح از مراعات توسط داوطلبان و خانواده‌ها در استان مایه افتخار است.

وی با بیان قدردانی از عوامل برگزاری کنکور سراسری در گیلان و ضمن تشکر از همکاری ناظران بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: برگزاری آزمون با بیش از 1 میلیون و 300 هزار نفر در سطح کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا یک مانور بزرگ است و می‌توان آن را الگویی جهت زیست جدید اجتماعی و سازگار با کرونا مورد استفاده قرار داد.

استاندار گیلان با اشاره به استمرار روند انجام‌ واکسیناسیون مطابق با سند ملی و اولویت‌های تعیین شده عنوان کرد: همکاری همه نهادها با فرمانداران و شبکه‌های بهداشت برای در اختیار گذاشتن فضای مناسب جهت انجام واکسیناسیون در راستای پیشگیری از شکل‌گیری تجمعات انسانی ضروری است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ابراز داشت: اقدام ارزشمند رهبر انقلاب برای استفاده از واکسن داخلی نشان‌ از قدردانی ایشان از تلاش‌های جوانان در امر سلامت و بهداشت مردم و اطمینان به تولید کنندگان پر افتخار این واکسن و انتقال این باور به بدنه اجتماع است.

زارع بر انجام تست کرونا عوامل و بازیکنان تیم‌های ورزشی قبل از برگزاری هرگونه مسابقه در مرکز یا شهرستان‌های استان تاکید کرد و افزود: باید از حضور افراد مشکوک یا مثبت کرونایی در محل مسابقه جلوگیری شود و نسبت به قرنطینه یا بستری آنان اقدامات لازم انجام گیرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به سواحل و گردشگاه‌های استان گیلان خاطرنشان کرد: لزوم رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌های استفاده از سواحل و شناگاه‌ها توسط گردشگران و هم استانی‌ها و همچنین افزایش میزان نظارت شبکه‌های بهداشت در این مناطق بسیار مهم و لازم است.

 در این جلسه هر یک از رؤسای کارگروه‌های ستاد مدیریت استانی کرونا گزارش از روند اقدامات انجام شده ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار