مدیر تعاون روستایی گیلان از خرید تضمینی ۱۵۱ تن گندم از کشاورزان گندمکار این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۵۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶ 30 June 2021

عباس جعفرپور در این باره اظهار داشت: این میزان خرید گندم از کشاورزان استان گیلان از آغاز خرید تضمینی خرید گندم ۲۳ خرداد تا ششم تیرماه جاری توسط اتحادیه شرکت های تعاونی روستایی شهرستان رودبار از گندمکاران خریداری شده است.

وی نرخ مصوب شورای عالی اقتصاد برای خرید تضمینی گندم در سال جاری را ۵۰ هزار ریال عنوان و اضافه کرد: خرید تضمینی گندم در گیلان با همکاری اداره کل غله و نظارت سازمان جهاد کشاورزی استان انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه اتحادیه تعاونی های روستایی شهرستانهای رودبار و سیاهکل، امسال مباشرت خرید تضمینی گندم را بر عهده دارند، خاطر نشان کرد: هم اکنون خرید تضمینی گندم توسط اتحادیه تعاونی های روستایی شهرستان رودبار در حال انجام است و مرکز خرید گندم سیاهکل نیز از نیمه دوم تیر خرید تضمینی گندم از کشاورزان را انجام می دهد.

مدیر تعاون روستایی گیلان بیان داشت: بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان مبنی بر پوشش ۱۰ هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی زیر کشت گندم در شهرستان های رودبار و سیاهکل پیش بینی می شود امسال حدود ۱۲ هزار و ۸۴۰ تن گندم در شهرستان های رودبار و سیاهکل خریداری شود.

سال گذشته یک هزار و ۱۷۲ تن گندم از کشاورزان گیلان توسط اتحادیه تعاونی های روستایی شهرستان رودبار و سیاهکل خریداری شد.

گیلان دارای ۳۱۴هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند. برنج، چای، زیتون ،پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون ، فندق و مرکبات عمده ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند . گیلان همچنین یکی از تولید کنندگان مهم طیور در کشور است .

حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی گیلان به کشت گندم اختصاص دارد. شهرستان های تالش، رضوانشهر، آستارا، رودسر، املش، سیاهکل و رودبار از مهمترین مناطق کشت گندم و جو در گیلان است.


منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار