مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بر اساس آخرین گزارش این معاونت میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان با کاهش ۲ درصدی هفته‌گی به ٧٣ درصد رسید.
کد خبر: ۹۷۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶ 27 June 2021

مهدی جواهرشناس روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آخرین گزارش معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سوم تیرماه اظهار داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی استان نسبت به هفته ماقبل آن ٢ درصد کاهش یافته است.

وی بیان داشت: این میزان از رعایت پروتکل‌ ها؛ بهداشت فردی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی از سوی متصدیان و مردم در اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی و آشامیدنی را شامل می شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان اضافه کرد: بر این اساس میانگین رعایت بهداشت فردی ۸۲ درصد، استفاده از ماسک در اماکن عمومی ۶۸ درصد و میانگین فاصله گذاری ۷۴ درصد گزارش شده است.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اظهار داشت: نظارت جدی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در گیلان انجام می گیرد لذا همه باید همکاری لازم را داشته باشند.

میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان گیلان هفتگی محاسبه می شود.

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که جمعه گذشته به روز رسانی شده شهرستان آستارا از رنگ زرد کرونایی به نارنجی تغییر یافت و به این ترتیب دو شهرستان آستارا و رودبار در استان گیلان نارنجی هستند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون شهرستان های رشت، خمام، رودسر، املش، سیاهکل، لنگرود، لاهیجان، شفت، فومن، صومعه سرا، بندرانزلی، ماسال، رضوانشهر، تالش و آستانه اشرفیه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و به این ترتیب تعداد شهرستان های زرد از ۱۶ به ۱۵ شهرستان کاهش یافت.

بر اساس آخرین ۲۱۵ بیمار میتلا به کووید ١٩ در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

گیلان با ۲ و نیم میلیون نفر جمعیت از نخستین استان های درگیر شیوع کرونا در کشور بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار