آستانه اشرفیه- ۱۱۹ پروژه عمرانی و تولیدی بخش کشاورزی استان گیلان با سرمایه گذاری ۵۸ میلیارد تومانی با حضور معاون وزیر کشور بهره برداری شد.
کد خبر: ۹۷۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷ 26 June 2021

عصر شنبه با حضور «مهدی جمالی نژاد» معاون وزیر کشور و استاندار گیلان و جمعی از مسئولان ۱۱۹ پروژه عمرانی و تولیدی و بخش کشاورزی استان گیلان به صورت همزمان در روستای درگاه شهرستان آستانه اشرفیه بهره برداری شد.

برای بهره برداری و افتتاح این طرح‌ها بیش از ۵۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

این تعداد پروژه در ۱۱۲ روستای گیلان اجرایی شده که ۱۱۱ پروژه جز پروژه‌های عمرانی با اعتبار ۴۱ میلیارد و ۶۶۲ میلیون تومان و هشت پروژه تولیدی و خدماتی با هزینه ۱۶ میلیارد و ۳۶۱ میلیون تومان بوده است.

لازم به ذکر است با بهره برداری از این پروژه‌ها برای ۳۵ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی شده و ۹ هزار و ۸۴۱ خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند.

حمایت دولت از اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی

استاندار گیلان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران، با بیان اینکه عمده این طرح‌ها شامل تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری و در راستای ارتقا بازده و بهره‌وری انواع محصولات کشاورزی به‌ویژه برنج است، گفت: برنج، از محصولات راهبردی کشورمان است که تلاش می‌شود تا میزان وابستگی به واردات به حداقل برسد.

ارسلان زارع به سهم قابل توجه گیلان در تأمین برنج مورد نیاز کشور به عنوان یکی از کالاهای اساسی اشاره و اضافه کرد: اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، عملیات مکانیزاسیون اعم از کاشت، داشت و برداشت را آسان‌تر و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به حمایت مالی دولت از اجرای این طرح در اراضی شالیزاری و مقرون به صرفه تر شدن فرآیند کشاورزی، افزود: با این اقدام زمینه ارتقا سطح درآمد و معیشت کشاورزان نیز بیشتر فراهم می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار