استاندار گیلان:
استاندار گیلان با بیان اینکه موضوع پسماند یکی از دغدغه‌های مهم مردم و مسئولان است، گفت: شهرداران همچنان باید برای اتمام پروژه‌های پسماند و حل این معضل اهتمام داشته باشند.
کد خبر: ۹۷۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶ 26 June 2021

ارسلان زارع روز شنبه در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: منابع اعتباری قابل توجهی طی دو سه سال اخیر در این بخش جذب و پیشرفت های مناسبی حاصل شد که اجرای طرح مدیریت پسماند روستایی (مپ) نمونه ای از اقدامات صورت گرفته، است اما در این مسیر، استمرار مشارکت موثر مردم می تواند کمک شایان توجهی به متولیان این بخش داشته باشد.

وی موضوع مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدأ، تکمیل پروژه های در دست اجرا، طرح مدیریت پسماند روستایی، آموزش نیروی انسانی، تقویت ماشین آلات حمل زباله و دفن بهداشتی زباله ها را از اولویت شهرداران و دهیاران عنوان کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب به خصوص در سال های اخیر اقدامات چشمگیری در راستای توسعه و آبادانی این خطه ارزشمند از کشور انجام شده است، گفت: پروژه های زیر بنایی و روبنایی مهمی در استان انجام شده که شماری از انها در هشت سال گذشته بوده است.

زارع با اشاره به اینکه برای به ثمر نشستن این پروژه ها تلاش و اهتمام فراوانی انجام شده است، گفت: اتصال گیلان به خط ریلی سراسری از آرزوهای مردم این خطه بوده که با اهتمام دولت تدبیر و امید این مهم انجام شده، فواید آن نه فقط برای مردم استان، بلکه در عرصه های ملی و فراملی جلوه گر شده است و تکمیل این خط ریلی به بنادر کاسپین و آستارا نیز تحولات فزون‌تری را رقم می زند.

وی همچنین با بیان اینکه شاخص‌ها در حوزه های خدمات زیرساختی همچون راه، ارتباطات، برق، آب و گاز رشد چشمگیر داشته است، تصریح کرد: اما این اقدامات نباید به این میزان بسنده شود.

استاندار گیلان با اشاره به بهره‌برداری از سدها برای مدیریت بهینه آب طی سال های اخیر در مناطق مختلف استان به ویژه سدهای لاستیکی، گفت: عملیات تکمیل شماری از سدها نیز با پیشرفت های فیزیکی مناسب در حال انجام است، امیدواریم کارها بی وقفه استمرار داشته و تا پایان سال شاهد بهره برداری از دو یا سه سد دیگر باشیم.

زارع گفت: با وجود کمبود بارش ها و ذخائر نیمی از نیاز استان در پشت سد، در راستای مدیریت مسئله آب کشاورزی در گیلان تلاش شد تا با جلب همکاری جامعه کشاورزان، سال زراعی را با دشواری های کمتری پشت سر بگذاریم.

وی افزود: با حمایت دولت بخش اول اعتبارات خشکسالی تخصیص و ابلاغ شده و هفته گذشته پیگیری هایی انجام دادیم که قول مساعد برای ابلاغ بخش دوم از این اعتبارات نیز داده شد.

استاندار گیلان همچنین دو رخداد غمبار واژگون شدن اتوبوس حامل جمعی از خبرنگاران رسانه های کشور در ماموریت بازدید از دریاچه ارومیه و زخمی شدن و فوت شماری از آنان و همچنین وقوع سانحه برای اتوبوس حامل سرباز معلم‌ها که منجر به جان باختن و مجروح شدن عده ای از آنان شد را تسلیت گفت.

گیلان با محیط زیست زیبا و شکننده سالها است که از مشکلات زیست محیطی و عدم مدیریت صحیح پسماند و فاضلاب رنج می برد. اغلب مراکز دفع زباله در گیلان در کنار رودخانه های مهم، تالابها و دریای خزر قرار دارد و خاک و آب منطقه را آلوده می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار