استاندار گیلان:
استاندار گیلان با قدرشناسی از عوامل و مجریان انتخابات ۲۸ خرداد به جهت اهمیت دادن به سلامت رای‌دهندگان، گفت: بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان، این همه پرسی پرشور با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی و الزامات کرونایی برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۲۵۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷ 20 June 2021

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان، بر آماده‌سازی مراکز تزریق واکسن به شهروندان و بر بهره گیری از همه ظرفیت‌های فرهنگی جهت جلوگیری از عادی‌انگاری خطرات کووید ۱۹ تاکید کرد.

وی اظهار کرد: هرچند در زمان حاضر، غیر از رودبار سایر شهرستان‌های گیلان دارای وضعیت زرد کرونایی هستند؛ اماتوصیه های بهداشتی همچنان باید مورد توجه عموم شهروندان باشد.

وی خاطرنشان کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم گیلان طی هفته گذشته نسبت به زمان قبل از آن، بهتر شده اما از میانگین کشوری پایین‌تر است و باید از همه ظرفیت‌ها برای جلوگیری از عادی‌انگاری خطرات کرونا استفاده شود.

استاندار گیلان با تاکید به برخورد با ناقضان دستورالعمل‌های بهداشتی، خواستار اطلاع رسانی نتیجه گشت‌های مشترک بازرسی، اتحادیه‌های صنفی، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی به مردم شد.

وی گفت: با اهتمام شرکت های داخلی، دسترسی به واکسن تسهیل می شود و باید علاوه بر مرکز استان، شهرستان ها نیز مراکز تزریق واکسن به شهروندان را آماده کنند تا با کمبود مکان، مواجه نباشیم.

وی با ستایش تلاش تولیدکنندگان انواع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان، نقش‌آفرینی سپاه و بسیج در اجرای طرح محله‌محور موسوم به شهید سلیمانی را یادآور شد و گفت: در اجرای فرآیند واکسیناسیون نیز از ظرفیت این نهادها برای انجام مطلوب کار استفاده شود.

شیوع ویروس کرونا در جهان موجب محدویت هایی در اجتماعات شده است و کارشناسان بهداشت بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک و خودداری از دست دادن افراد در اجتماعات تاکید می کنند.

درک شرایط خطیر، جلوه باشکوه مردم سالاری دینی را خلق کرد

استاندار گیلان با تبریک پیشاپیش میلاد حضرت امام رضا (ع) اظهار داشت: باید با حمد و سپاس خداوند متعال، از مردم بزرگ و آگاه استان قدردانی کنیم که با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری، درک شرایط خطیر کنونی و احساس وظیفه، جلوه‌های شورانگیز و با شکوهی از مردم‌سالاری دینی را خلق کردند.

وی ادامه داد: شرکت مردم در انتخابات، با همه هجمه‌هایی که دشمنان از ماه‌ها پیش برنامه‌ریزی کرده بودند؛ ثبت حماسه‌ای غرورآفرین و امیدبخش بود و نشان داد مردم به آینده خویش دغدغه مند بوده و برای تعالی کشور و استان، احساس مسئولیت می کنند.

استاندار گیلان افزود: اطمینان دارم شکوه این اقتدار در سایه یکپارچگی و انسجام، زمینه‌ساز غلبه بر مشکلات خواهد بود تا آنچه برای ملت ما شایسته است محقق شود.

زارع همچنین از تلاش‌های عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، نیروهای قضایی، امنیتی، نظامی، انتظامی، اصحاب رسانه و گروه‌های اجتماعی، نخبگان و ائمه جمعه که در برگزاری پرشور انتخابات نقش آفرینی کردند، قدردانی کرد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ماه همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

استان گیلان در شمال ایران دارای ۲ و نیم میلیون نفر جمعیت، ۱۷ شهرستان و ۵۳ شهر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار