با رعایت مصرف بهینه گاز طبیعی از سوی مشترکان خانگی، نیروگاه‌های استان امسال بیش از ۶۰۰ میلیون متر مکعب گاز دریافت کردند.
کد خبر: ۹۷۱۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰ 16 June 2021

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با اشاره به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب، در فروردین و اردیبهشت امسال، مشترکان خانگی با کاهش ۸ درصدی مصرف، حدود ۴۸۵ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند که موجب افزایش ۲۴ درصدی تحویل گاز طبیعی به نیروگاه‌های استان در این مدت شد.

حسین اکبر با بیان اینکه نیروگاه‌های استان در ماه فروردین و اردیبهشت امسال ۶۱۷ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند، افزود: همچنین مشترکان گیلان ، ۲ ماهه نخست امسال ، یک میلیارد و ۳۴۷ میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد بیشتر است.

وی با قدردانی از همکاری صدا و سیما، رسانه‌های مکتوب و مجازی، آموزش و پرورش و سایر نهاد‌ها درخصوص ترویج فرهنگ مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی در جامعه، گفت: آموزش و فرهنگ سازی مصرف از سوی رسانه‌ها باید به صورت مستمر انجام شود.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان همچنین از مصرف ۱۴۵ میلیون مترمکعب گاز در بخش صنعتی، ۵۷ میلیون مترمکعب گاز در حوزه حمل و نقل و ۴۳ میلیون مترمکعب گاز در بخش تجاری خبر داد و گفت: مصرف گاز در این حوزه‌ها هم در این مدت به دلیل مدیریت در مصرف گاز بخش خانگی، ۴۷ میلیون مترمکعب رشد داشت.

حسین اکبر از مردم استان درخواست کرد تا همانند گذشته با مدیریت مصرف، امکان تحویل گاز بیشتر به نیروگاه‌ها، مراکز صنعتی و تولیدی و درنتیجه زمینه رونق اقتصادی را در استان فراهم کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار