رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با گلایه از عادی انگاری شهروندان نسبت به کرونا، گفت: در روزهای اخیر تعداد مراجعان سرپایی به مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۷۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹ 14 June 2021

به گزارش تابناک گیلان، ارسلان سالاری پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد مراجعان سرپایی به مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته افزایش یافته است، گفت: قطعاً عادی انگاری نسبت به کرونا ما را به شرایط روزهای ابتدای سال باز می‌گرداند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تفرجگاه‌ها، ادارات و سطح شهر سهل انگاری می‌کنند، افزود: عادی انگاری نسبت به خطرات کرونا می‌تواند فاجعه بار باشد.

وی به حضور مسافران در استان گیلان اشاره و اضافه کرد: شلوغی شهر در روزهای پایانی هر هفته زمینه نگرانی حوزه بهداشت و درمان به ویژه کادر درمان و پرستاران را فراهم کرده است.

سالاری با بیان اینکه این روند می‌تواند دوباره گیلان را به شرایط سخت روزهای ابتدایی سال و اعمال محدودیت‌ها بازگرداند، تأکید کرد: از همه مسافران می خوایم که پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد ۵۳ بیمار طی شبانه روز گذشته بستری شده اند که حال ۳۷ نفر آنها وخیم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار