به منظور تقویت توان عملیات کانتینری انجام شد؛
مدیر اجرایی مجتمع بندری آستارا از الحاق یک دستگاه ریچ استاکر با ظرفیت باربرداری ۴۰ تن برای تقویت توان عملیات کانتینری به ناوگان تجهیزاتی این مجتمع خبر داد.
کد خبر: ۹۷۰۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹ 13 June 2021

به گزارش تابناک گیلان، علیرضا چشم جهان ظهر یکشنبه در جریان الحاق این دستگاه به ناوگان فعال مجتمع بندری آستارا، اظهار کرد: مجتمع بندری آستارا ساخت، توسعه و بهره برداری از آن با ظرفیت ۷۵۰ هزار تن در سال توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲۳۳ هزار تن انواع کالا با بنادر مختلف حوزه دریای خزر از طریق این مجتمع مبادله شده است، افزود: از آبان ماه سال گذشته پایانه کانتینری مجتمع بندری آستارا برای ایجاد یک کانون صادرات فرآورده و محصولات کشاورزی استان‌های گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به کشورهای قزاقستان و روسیه در تلاش است.

وی با اشاره به هزینه حدود ۱۵ میلیارد تومانی برای این دستگاه پرقدرت، گفت: هم اکنون پروژه تعمیق کانال و حوضچه بندر آستارا برای رسیدن به عمق آبخور ۵.۵ متر توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دست انجام است.

چشم جهان، ادامه داد: با تکمیل این پروژه، بندر آستارا می‌تواند به کشتی‌های رو-رو نیز خدمات رسانی نماید و به کاستن از ترافیک مرز زمینی آستارا در فصل صادرات میوه و تره بار کمک کند.

وی، تصریح کرد: با فراهم شدن چنین امکاناتی با توجه به موقعیت جغرافیایی بندر آستارا و فاصله مطلوب آن نسبت به سایر بنادر نوار ساحلی خزر، این بندر هم می‌تواند نقش مؤثری را در کریدور شرق به غرب و شمال-جنوب (موسوم به نوستراک) ایفا کند.

گفتنی است؛ در حال حاضر ارتباط تجاری بندر آستارا با بنادر حاشیه دریای خزر از قبیل بندر باکو و هوسان در جمهوری آذربایجان، بندر آکتائو در قزاقستان، بندر ماخاچ کالا در جمهوری داغستان و آستاراخان در روسیه برقرار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار