محمد رهبری شمشیرباز گیلانی موفق ترین عضو تیم ملی در رقابت های جام جهانی مجارستان شد.
کد خبر: ۹۴۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ 16 March 2021

 

مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران با ۶ ملی پوش این رشته عازم مجارستان شد تا در رقابت های جام جهانی شمشیربازی حضور یابد که محمد رهبری از گیلان نیز توانست در نهایت در رقابت های انفرادی عنوان سیزدهم جهان را کسب کند.

مرتضی ورزلدوست افزود: این ملی پوش شایسته استان گیلان در جریان این رقابت ها تا مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد اما در این مرحله مغلوب حریفش شد و در نهایت در رتبه سیزدهم مسابقات جام جهانی مجارستان قرار گرفت که این رتبه ، برترین عنوان در بین ملی پوشان ایرانی در این مسابقات بود.

وی ادامه داد: محمد رهبری در اولین دیدارش در مسابقات جام جهانی برابر ریچارد هیوبرز شمشیرباز آلمانی قرار گرفت که در نهایت توانست این حریف را با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ شکست دهد و در دومین دیدار و مرحله یک شانزدهم نهایی، مقابل الی درشویتز شمشیرباز آمریکایی که عنوان سوم جهان را دارد، قرار گرفت و موفق شد این حریف را نیز با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ شکست دهد تا علاوه بر صعود به مرحله یک هشتم نهایی، تنها شمشیرباز ایرانی باشد که به این مرحله راه یافته است.

وی بیان کرد: این شمشیرباز برجسته و ملی پوش گیلانی در این مرحله رو در روی تودوسیو شمشیرباز برجسته و معروف رومانی قرار گرفت و با شکست برابر این حریف قدرتمندش، نتوانست به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند و در نهایت عنوان سیزدهم را تصاحب کرد.

مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان اضافه کرد: البته تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران که محمد رهبری را در ترکیب خود داشت ، در رقابت های تیمی نیز حضور یافت که سرانجام با درخشش شمشیرباز گیلانی و سایر ملی پوشان ، مقام ششم مسابقات جام جهانی را کسب کرد.

ورزلدوست خاطرنشان کرد: محمد رهبری به همراه سایر ملی پوشان در رقابت های تیمی، ابتدا با نتیجه ۴۵ بر ۳۶ برابر لهستان به برتری رسید و در مرحله یک هشتم نهایی نیز با نتیجه ۴۵ بر ۴۱ برابر تیم مصر پیروز شد.

وی تصریح کرد: همچنین تیم ملی شمشیربازی که از وجود رهبری ملی پوش گیلانی در ترکیب خود سود می برد در مرحله یک چهارم نهایی برابر تیم کره جنوبی قهرمان جهان قرار گرفت که در نهایت با نتیجه ۴۵ بر ۴۰ مغلوب این حریفش شد و در ادامه این مسابقات نیز با نتیجه ۴۵ بر ۲۸ نیز مقابل فرانسه به برتری دست یافت و در آخرین دیدار ، با نتیجه ۴۵ بر ۳۸ مغلوب تیم آمریکا شد.

مدیر روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان اظهار کرد: رقابت های شمشیربازی جام جهانی اسلحه سابر با حضور زبده ترین شمشیربازان سراسر جهان به مدت سه روز در مجارستان برگزار شد.

محمد رهبری شمشیرباز ملی پوش گیلانی که به همراه تیم ملی اسلحه سابر سهمیه المپیک توکیو را کسب کرده، تاکنون مقامهای زیادی را نیز تصاحب کرده که می توان به کسب مقام ششم جهان به همراه تیم ملی، نایب قهرمانی آسیا و کسب عنوان قهرمانی در رقابتهای جایزه بزرگ اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار