کد خبر: ۹۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳ 13 September 2015
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از استقبال سرمایه‌گذاران داخلی و ایرانی‌های مقیم خارج از کشور برای سرمایه‌گذاری در صنعت استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: استقبال سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از صنعت گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری عصر امروز در جریان بازدید از واحدهای شهر صنعتی رشت، اظهار کرد: 2 هزار و 700 واحد تولیدی در گیلان فعالیت می‌کنند.

وی به تلاش مسئولان در برطرف کردن مشکل واحدهای تولیدی گیلان اشاره کرد و افزود: کارگروه حمایت از تولید در استان تشکیل شده و اقدام‌های بزرگی برای برطرف کردن مشکل واحدهای تولیدی به‌ویژه در شهرستان‌ها انجام داده‌است.

منتظری با بیان اینکه 30 درصد از مشکل واحدهای تولیدی گیلان در حال برطرف شدن است، تصریح کرد: روند سرمایه‌گذاری به دلیل بسترهای ایجاد شده، در حوزه صنعت استان مثبت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به وجود منطقه آزاد انزلی در استان اشاره کرد و گفت: احداث آزادراه رشت ـ قزوین و راه‌آهن در حال احداث قزوین ـ رشت ـ بندر انزلی در روند سرمایه‌گذاری بسیار تاثیرگذار است.

وی بهبود فضای کسب و کار را نشان‌دهنده ارتقای فعالیت‌های تولیدی در گیلان خواند و بیان کرد: بیشترین تلاش‌ها در حوزه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام شده‌است.

منتظری در ادامه به فعالیت شرکت فرآورده‌های لبنی خاتون گیلان اشاره کرد و یادآور شد: شرکت مذکور با ظرفیت سالانه 30 هزار تن فرآورده‌های لبنی فعالیت می‌کند و 150 نفر اشتغالزایی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به سرمایه‌گذاری 40 میلیارد ریالی شرکت فرآورده‌های لبنی خاتون گیلان، اظهار کرد: شرکت مذکور در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و زیربنای دو هزار متر مربع احداث شده‌است.

مدیرعامل شرکت فرآورده‌های لبنی خاتون گیلان نیز در جریان بازدید مذکور به 18 آزمایش برای عرضه فرآورده‌های این شرکت به بازار اشاره کرد و گفت: 25 محصول در چهار گروه ماست، دوغ، شیر و پنیر طبق استاندارها در شرکت مذکور تولید می‌شود.

ابراهیم آسایش به تامین 70 درصد از شیر مورد نیاز گیلان خارج از استان اشاره کرد و افزود: فرآورده‌های لبنی خاتون گیلان به کشورهای بحرین، دوبی و عراق صادر می‌شود.

وی از طرح توسعه شرکت فرآورده‌های لبنی خاتون گیلان خبر داد و تصریح کرد: طرح توسعه غذای کودک و مواد غذایی برنامه‌ریزی شده و عملیاتی می‌شود.

آسایش با تاکید بر تثبیت نرخ فرآورده‌های لبنی، بیان کرد: رغبتی به افزایش فرآورده‌های لبنی نداریم و علاقمند هستیم محصولات لبنی ارزان به جامعه عرضه کنیم زیرا سلامت مردم برای ما بسیار مهم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار