رئیس سازمان صمت گیلان مطرح کرد:
رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به فقر مطالعات تخصصی و دقیق ظرفیت‌های معدنی در استان، گفت: نیازمند مطالعات زیربنایی و اکتشافی در جهت شناسایی و بهره‌مندی از معادن غنی هستیم.
کد خبر: ۹۳۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 27 January 2021

 

فرهاد دلق پوش پیش از ظهر چهارشنبه در نشست با معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی به فقر مطالعات تخصصی و دقیق ظرفیت‌های معدنی در استان اشاره کرد.

وی اظهار کرد: منابع عظیمی در گیلان در بخش معادن و زمین شناسی نهفته است که نیازمند مطالعات زیربنایی و اکتشافی در جهت شناسایی و بهره‌مندی از معادن غنی با رعایت استانداردهای معدنی می‌باشد.

رئیس سازمان صمت گیلان خواستار بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌های مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی در گیلان شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان زمین شناسی به عنوان یک نهاد تخصصی و بازوی توانمند وزارت صمت در حوزه معادن و مطالعات معدنی است، ادامه داد: گیلان برای بهره مندی از این ظرفیت اثربخش، استحقاق دارد تا بتواند در توسعه اقتصادی استان به معادن جدید اتکا کند.

دلق پوش با بیان اینکه اهمیت و جایگاه معادن در اقتصاد کشور کمتر از نفت نیست، افزود: با برنامه ریزی مدون و تخصصی و همبستگی کاری می‌توانیم این ظرفیت را به ثروت اثرگذار در اقتصاد و توسعه اشتغال تبدیل کنیم.

وی با اشاره به حمایت از فعالیت و اقدامات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی از سوی وزارت صمت و به ویژه سازمان صمت استان گیلان، اظهار کرد: امیدوارم با هم افزایی بیشتر تعهدات ۴۰ درصدی اشتغال و ۶۰ درصدی اقتصاد را در سطح استان به شکل بهینه و مناسب پوشش دهیم.

کد خبر 5132235

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار