استاندار گیلان در دیدار با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خواستار اختصاص۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای طرح توسعه بیمارستان رسول اکرم پیرو مصوبه سفر فروردین‌ماه رئیس سازمان تأمین اجتماعی به گیلان شد.
کد خبر: ۹۳۵۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ 27 January 2021

 

به گزارش تابناک گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری؛ توسعه ساختمان ، ارتقاء کمی و کیفی خدمات بیمارستان رسول اکرم (ص) رشت، احداث بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی در این مرکز درمانی و نیز راه اندازی ، نوسازی و تجهیز درمانگاه در شهرستان های گیلان و شتاب در اجرای پروژه بیمارستان ۶۴ تختخوابی لنگرود از درخواستهای نماینده عالی دولت در گیلان از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور بود.

وی با اشاره به این که بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) رشت به عنوان تنها بیمارستان ملکی سازمان تامین اجتماعی و ارائه دهنده خدمات به نیمی از جمعیت استان به بیمه شدگان این سازمان است ، توسعه ساختمان و ارتقای کمی و کیفی خدمات این مرکز را ضروری خواند.

ارسلان زارع اظهار داشت: با توجه به برنامه های مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در راستای ارتقاء کمی و کیفی خدمات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمانی، جذب امکانات و تجهیزات پزشکی برای استان، تصویب افزایش تخت های این بیمارستان اهمیت بالایی دارد.

...

استاندار گیلان همچنین در دیدار با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت؛ موضوع تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم به‌ویژه در ایام پایانی سال را پیگیری کرد و خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای سهولت دسترسی مردم به این کالاها شد.
ارسلان زارع در دیدار با عباس تابش معاون وزیر و مدیرعامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛ موضوع تامین کالاهای اساسی از جمله روغن مورد نیاز واحدهای صنعتی تولیدکننده کیک و کلوچه، روغن سرخ کردنی، شکر و لاستیک ناوگان سبک و سنگین را پیگیری کرد و با اشاره به در پیش بودن ایام پایانی سال و افزایش تقاضا، خواستار اتخاذ تدابیر لازم برای سهولت دسترسی مردم به این کالاها شد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم ذخیره احتیاطی نهاده های خوراک دام و طیور برنامه ریزی برای کاهش و ثبات قیمت تخم مرغ بعنوان یکی از کالاهای پرمصرف مردم را ضروری دانست.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین در دیدار دیگری با رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان ، تقویت اکتشافات و مطالعات در حوزه زمین و دریای پهنه سرزمینی گیلان را ضروری خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع در دیدار با علیرضا شهیدی به شرایط اقلیمی، جغرافیایی و تنوع آن در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: براین اساس تقویت اکتشافات و مطالعات در حوزه زمین و دریای پهنه سرزمینی گیلان امری ضروری است.

وی سند آمایش سرزمینی گیلان را سبز- آبی عنوان و اضافه کرد: در این مسیر شرایط حفظ محیط زیست پایدار با امکان بهره برداری بیشتر از دریا در راستای توسعه تجارت در کنار ارتزاق و معیشت مردم درنظرگرفته شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به سوابق گذشته استان در زلزله، فرونشست و زمین لغزش گفت: از ظرفیت سازمان زمین‌شناسی با توجه به وجود نیروهای با دانش و متخصص، باید بیشتر بهره ببریم و در این حوزه استفاده از مطالعات هوایی با روش های نوین مورد انتظار است.

وی افزود: ظرفیت های خوبی برای بهره برداری در گیلان وجود دارد و درصورت دارابودن شرایط برای صادرات مواد معدنی، افتتاح راه آهن رشت-کاسپین در آینده ای نزدیک می تواند اثرگذار باشد.

...

در این دیدار رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور نیز با اشاره به اینکه در اجرای هر پروژه ای، مطالعات زمین شناسی از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: با توجه به پتانسیل نیروهای این استان در حوزه بررسی مخاطرات و اکتشافات و ظرفیت های غنی گیلان در حوزه زیست محیطی و دریا، باید نقش آفرینی موثرتری در حوزه عمرانی و زیرساختی داشته باشیم.

علیرضا شهیدی با بیان اینکه سازمان زمین شناسی در حوزه دریا از دستگاه های منحصربفردی برخوردار است، افزود: در موضوع ژئوتوریسم و اکتشافات معدنی به دنبال کشف ذخائر پنهان هستیم و در این راستا همگرایی دستگاه های مرتبط مورد انتظار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار