رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش از مهار آتش‌سوزی نیزارها و توده‌های جنگلی تالاب حفاظت شده "جوکندان قلعه‌بین" این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴ 16 January 2021

 

عارف شادکام‌ روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: آتش سوزی دو نقطه از نیزارها و توده های جنگلی حاشیه تالاب جوکندان قلعه بین، شامگاه روز گذشته روی داد و با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی و یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی جوکندان، دهیاران و اهالی روستاهای قلعه بین و شاندرمن محله مهار شد.

وی افزود: در این حادثه حدود ۲ هزار متر مربع از اراضی جنگلی و نیزارهای منطقه حفاظت شده خسارت دید و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در پی وزش باد گرم و احتمال آتش سوزی در مناطق تالابی و جنگلی در حال آماده باش کامل هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش اظهار کرد: تالاب جوکندان قلعه بین لیسار به طول ۶ کیلومتر و عرض بین ۵۰ تا ۴۰۰ متر با مساحتی حدود ۲۳۵ هکتار در وسط منطقه حفاظت شده قرار دارد و از تنوع گونه‌های حیوانی، گیاهی و جانوری برخوردار و از سال ۵۶ به عنوان منطقه حفاظت شده تعریف شده است.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش‌های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار