رئیس سازمان چای کشور:
رئیس سازمان چای کشور از اعطای تسهیلات بهزراعی و بهسازی به چایکاران و کارخانجات خبر داد و گفت: افراد به‌موقع برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.
کد خبر: ۹۲۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 05 January 2021

حبیب جهانساز صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نیمه دوم سال جهت بهسازی کارخانجات و بهزراعی باغت چای استان گیلان و مازندران تسهیلات سرمایه در گردش و هم تسهیلات سرمایه‌ای در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان چای کشور ابراز داشت: تسهیلات سرمایه در گردش با بازپرداخت یک ساله و با سود 4 درصد بوده و همچنین تسهیلات سرمایه‌ای نیز برای کارخانجات 7 درصد و برای چایکاران 4 درصد است لذا این تسهیلات بازپرداخت 4 ساله دارند.

جهانساز عنوان داشت: تاکنون حدود 27  میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت شده و بیش از 9 میلیارد تومان نیز به تسهیلات سرمایه‌ای برای کارخانجات و چایکاران تخصیص پیدا کرده است.

وی افزود: لازم به ذکر است که اعتبارات تخصیص داده شده به تسهیلات به‌ویژه تسهیلات سرمایه‌ای در مقایسه با سال گذشته حدود 150 درصد افزایش داشته و این بیانگر این است که اشتیاق سرمایه‌گذاری در این صنعت افزایش یافته است.

رئیس سازمان چای کشور بیان کرد: به چایکاران و کارخانجات پیشنهاد می‌کنیم که به موقع نسبت به دریافت این تسهیلات مراجعه کرده و از آن استفاده کنند تا در سال آینده شاهد افزایش کمی و کیفی محصولات باشیم.

به گزارش تسنیم، تسهیلات سرمایه‌ای در نظر گرفته شده برای کارخانجات در راستای برندسازی کارخانه و بهسازی آن بوده که پس از ارزیابی و گذراندن مراحل اداری در سازمان چای کشور آماده ارائه به کارخانجات است.

صاحبان کارخانجات می‌توانند با مراجعه به بانک های عامل در شهرستان‌های خود این تسهیلات را دریافت کرده و از آن در جهت انجام اقدامات مذکور استفاده کنند.

همچنین چایکاران نیز برای دریافت تسهیلات با بازپرداخت 4 ساله و سود 4 درصد باید ابتدا برای گذراندن مراحل اداری به ادارات چای در شهرستان‌های خود مراجعه کنند.

چایکاران پس از انجام مراحل اداری مذکور می‌توانند تسهیلات ارائه شده را دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار