معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: طرح مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه با هدف بهبود اشتغال آنها در استان گیلان اجرایی شد.
کد خبر: ۹۲۹۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ 04 January 2021

 

 سرهنگ حامد محمدی‌نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس ابلاغ سازمان وظیفه عمومی ناجا در سال 99 یکم و سوم هر ماه اعزام داشتیم که قاعدتا در ماه بهمن هم این اتفاق خواهد افتاد.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی گیلان تصریح کرد: با عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده بهینه از خدمت سربازی از اوایل خردادماه 96 طرح مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه با اعجاز قرار‌گاه مرکزی مهارت‌آموزی در ستاد کل نیرو‌های مسلح تدوین و تصویب شد.

محمدی‌نژاد با بیان اینکه در خدمت سربازی علاوه بر آموزش‌های نظامی، آموزش‌های دیگری نیز در دستور کار قرار گرفته است افزود: سربازان در حین گذراندن خدمت خود می‌توانند از سوی نیرو‌های مسلح حداقل یک مهارت تخصصی و 5 مهارت عمومی را آموزش ببینند.

وی خاطرنشان کرد: مهارت‌های عمومی پنج‌گانه شامل مهارت‌های امداد و نجات، سبک زندگی، کسب‌وکار است که کارکنان وظیفه در دوران آموزش نظامی خود تحت این آموزش‌ها قرار خواهند گرفت و در بخش آموزش‌های تخصصی نیز حدود ‌512 مهارت برای آن برنامه‌ریزی شده است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی گیلان خدمت سربازی را خدمتی مقدس خواند و بیان کرد: خدمت سربازی تجربه‌ای شیرین برای جوانان است تا بتوانند خود را برای زندگی مستقل آماده کنند و در آینده آنها هم تاثیر فراوانی خواهد داشت.

محمدی‌نژاد افزود: مشمولان می‌توانند حداکثر یک‌ماه قبل‌از اعزام در سایت sarbazmaher.ir ثبت نام کنند و بعد‌ از اینکه خدمت سربازی آنها به ‌پایان رسید توسط این سامانه اولویت‌هایی در بحث اشتغال، اعطای وام و تسهیلات برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار