مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه گیلان گفت: مراسم یادواره شهدای دانشجویی گیلان ۱۶ دی‌ماه در قالب برنامه تلویزیونی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۹۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ 03 January 2021

محمدمهدی نیازمند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، اظهار داشت: 16 دی‌ماه سالروز شهادت شهید علم‌الهدی و همراهان ایشان است که مظلومانه در منطقه هویزه به شهادت رسیدند و این روز به نام شهدای دانشجویی نام‌گذاری شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه گیلان گفت: در گیلان نیز از دوره دفاع مقدس تا مدافعان حرم دانشجویانی داشتیم که وارد عرصه دفاع شده و جانشان را نثار اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی کردند.

نیازمند افزود: شهدای دانشجویی گیلان دانشجویانی که در دانشگاه‌های گیلان و همچنین دانشجویان گیلانی که در سایر دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل بودند را شامل می‌شود همچنین تعریف ما از شهدای دانشجویی مدافع حرم گیلان نیز به همین شکل است.

وی با بیان اینکه در مجموع در گیلان بیش از 100 شهید دانشجو داریم عنوان داشت: در راستای گرامیداشت روز 16 دی مراسم یادواره شهدای دانشجویی در مزار شهدا در قالب برنامه تلویزیونی رأس ساعت 16 و 30 پخش می‌شود.

نیازمند افزود: در بحث کنگره عظیم شهدای دانشجویی که پاییز سال آینده برگزار می‌شود اقدامات لازم و برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است؛ این کنگره در قالب برگزاری یادواره‌های شهدا و گرامیداشت سالگرد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه‌های گیلان برگزار می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه گیلان گفت: ان‌شاالله از بستر این مراسمات، تولیدات محتوایی و ذکر خاطرات توسط خانواده‌های شهدا بتوانیم در راستای رسیدن به هدف الگوسازی برای نسل جدید موفق باشیم و لذا این امر به‌ جز با عنایت شهدا محقق نمی‌شود.

وی افزود: دانشجویان با حضور در صحنه‌های مختلف از ابتدای انقلاب، دوران دفاع مقدس و تا به امروز نقش موثری داشتند حتی در خلأ وجود مجموعه وزارت جهاد که دوره‌ای در کشور اتفاق افتاد شاهد تأسیس مجموعه بسیج سازندگی بودیم و آن هم ابتدا از مجموعه بسیج دانشجویی آغاز شد.

نیازمند گفت: یکی از طرح‌هایی که در بسیج دانشجویی اجرا شده و قدمت 24 ساله دارد طرح ولایت بوده که موسس آن مرحوم آیت‌الله مصباح بودند و به شکل دوره‌ای از آموزش مبانی اندیشه اسلامی اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه قدس گیلان تصریح کرد: این دوره‌ها برای مطالعه دانشجویان در مبانی اندیشه اسلامی است و لذا دانشجویان زیادی نیز در این دوره‌ها مشارکت داشتند که یکی از افتخارات مجموعه بسیج دانشجویی است.

وی گفت: با عقبه‌ای که دانشجویان طی دوره‌های مختلف توانمند شدن پیدا کردند نقش آفرینی‌های آن‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، هنری و به‌ویژه مطالبه‌گری دیده می‌شود؛ دانشجویان امروز باید از راه شهدایی مانند شهید علم‌الهدی الگوبرداری کند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی سپاه گیلان عنوان داشت: دانشجویان باید با استفاده از ابزار علم و ایمان به‌دنبال ادامه دادن راه این شهدا باشند که آن هم مسئولیت‌پذیر بودن نسبت به جامعه و حتی جهانی است که در آن زندگی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار