مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان: نیازسنجی بازار تقاضای کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا برای صادرات کالاها باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۲۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 17 December 2020

مدیرکل دفتر جذب و حمایبرگزاری نشست میز اوراسیا در آستارات از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان در جلسه بررسی مشکلات صادرکنندگان آستارا در فرمانداری این شهرستان گفت: نیازسنجی بازار تقاضای کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا برای افزایش و رونق صادرات کالاها از اهمیت خاصی برخوردار است و صادرکنندگان با توجه به این امر، برای ارزآوری و بهره‌مندی بیشتر از تجارت خارجی تلاش کنند.
یونس رنجکش گفت: آستارا با توجه به برخورداری از مرزهای زمینی، ریلی و دریایی محور صادرات است و بیش از ۷۰ درصد صادرات استان از مرزهای این شهرستان انجام می شود.برگزاری نشست میز اوراسیا در آستارا
وی افزود: نیاز سنجی ، تدوین نقشه راه، بهره مندی از ظرفیت های موجود، پشتیبانی، تغییر نگاه و رویکرد جدید به تجارت و داشتن دانش روز از اولویت های تجارت خارجی در دنیای معاصر است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان گفت: با توجه به معافیت های ایجاد شده برای صادرات و واردات کالاهای مورد نیاز بازار اوراسیا، باید از این موقعیت استفاده کنیم .
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان هم در این جلسه گفت: با توجه به فعال شدن شبکه کانتینری بندر آستارا با بنادر کشورهای همسایه، باید تجارت دریامحور مد نظر قرار گیرد.
هادی تیزهوش تابان افزود: با وجود شبانه روزی شدن گمرک آستارا متاسفانه امکانات، نیروی انسانی و زیرساخت های گمرک این شهرستان ارتقا نیافته است و باید این امر برای رونق صادرات و واردات مورد توجه قرار گیرد.برگزاری نشست میز اوراسیا در آستارا
فرماندار شهرستان آستارا هم گفت: مراکز قرنطینه نباتی در این شهرستان بعد از تعطیلی موقت، فعالیت خود را آغاز کردند و مسئولان این مراکز با توجه به الزامی بودن بهداشت کالاها دقت نظر بیشتری داشته باشند.
عباس صابر افزود: پایانه بار آستارا ظرفیت توقف کامیون های داخلی و خارجی را ندارد و به زودی زمینی به مساحت ۲ هکتار به پایانه بار اضافه خواهد شد تا زمینه لازم برای توسعه زیرساخت ها و ساخت مجتمع خدماتی رفاهی در پایانه فراهم شود.

کریم رسولی مدیر کل گمرک آستارا هم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۰ میلیون دلار کالا از مرز این شهرستان به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا صادر شده و این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۷ درصد افزایش یافته است و با توسعه زیرساخت ها پیش بینی می شود روزانه هزار کامیون از مرز آستارا تردد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار