مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان ، عملکرد لایروبی رودخانه ها جهت آبگذری سیلاب در سال آبی 1400-1399 را تشریح کرد.
کد خبر: ۹۲۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲ 17 December 2020

وحید خرّمی رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران گیلان که به ریاست ارسلان زارع استاندار گیلان تشکیل شد، با اعلام این خبر گفت : تا کنون 11/5 کیلومتر از رودخانه های منتهی به تالاب انزلی از جمله نرگستان ، خمسر و چمثقال لایروبی صورت گرفته و به زودی لایروبی 3 کیلومتر از رودخانه "خوبک" منتهی به تالاب انزلی نیز آغاز می شود.

او در خصوص لایروبی رودخانه ها در جهت آبگذری سیلاب در دیگر نقاط استان افزود : رودخانه سید علی اکبری در لاهیجان به طول 12 کیلومتر لایروبی شد و به زودی لایروبی رودخانه شلمانرود در شهرستان لنگرود به طول 6/5 کیلومتر آغاز خواهد شد .

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به بند (و) تبصره (8) قانون بودجه سال 1399 کل‌کشور گفت : به منظور تامین بخشی از کسری منابع اعتباری مورد نیاز طرح‌های ساماندهی و لایروبی رودخانه‌های در معرض یا مستعد وقوع سیلاب، به شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها اجازه داده شده تا بهره‌برداری از مصالح مازاد رودخانه‌ای را در قالب قرارداد مشارکت عمومی- خصوصی، به پیمانکاران واگذار و از محل منابع مزبور نسبت به اجرای اقدامات پیشگیرانه مرتبط با طرح‌های بازسازی و رفع خسارات ناشی از سیلاب اقدام کنند.

او ادامه داد: شرکت آب منطقه ای گیلان با استفاده از بند (و) تبصره (8) قانون بودجه سال 1399 کل‌کشور تا کنون نسبت به برگزاری مزایده ها و انتخاب پیمانکاران برای ساماندهی و لایروبی 12 نقطه از رودخانه‌های در معرض یا مستعد وقوع سیلاب در شهرستانهای املش ،تالش ، رودسر ،رودبار و آستارا در راستای اقدامات پیشگیرانه مرتبط با طرح‌های بازسازی و رفع خسارات ناشی از سیلاب اقدام نموده است .

خرّمی در خصوص انهار نیازمند لایروبی در فصل آبی جاری گفت : شرکت آب منطقه ای گیلان برای انهار نیازمند لایروبی به منظور آماده سازی در فصل آبی 1399-1400 برنامه ریزی کرده و از ابتدای اسفند ماه 1399 عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار