کد خبر: ۹۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸ 10 September 2015
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: گیلان تنها استان کشور است که انجمن خیران کتابخانه‌ساز ندارد‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر محمدپور بعد از ظهر امروز در جمع خیران کتابخانه‌ساز گیلان با بیان این استان در کشور انجمن خیران‌ کتابخانه‌ساز ندارد اظهار کرد: در حوزه شاخص کتابخانه رتبه 26 و در حوزه شاخص کتاب رتبه 29 کشور را داریم.

وی با اشاره به اینکه باید برای کتابخانه‌ها مخازن خوبی داشته باشیم، تصریح کرد: تاکنون 90 درصد کتابخانه‌های استان فاقد مخزن بودند و با پیگیری‌های انجام شده و لطف خیران توانستیم بخشی از مشکلات را برطرف کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های گیلان ادامه داد: در گیلان 100 کتابخانه عمومی، 56 کتابخانه شهری،24 کتابخانه روستایی در استان وجود دارد و بقیه کتابخانه‌های گیلان مشارکتی هستند.

وی کتابخانه را جامع باقیات‌الصالحات دانست و خاطرنشان کرد: با تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز و انتخاب هیئت‌مدیره به‌ زودی شاهد تحولات اساسی در این عرصه خواهیم بود.

محمدپور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره نقش مردم در چنین برنامه‌هایی، تصریح کرد: رهبر انقلاب فرمودند هرگاه کاری به مردم سپرده شد شاهد رشد و شکوفایی در آن عرصه بودیم.

وی با بیان اینکه برای احداث کتابخانه با مشکلات مالی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: توسط خیران زمین‌هایی برای احداث کتابخانه داده شده اما به دلیل مشکلات مالی دولت قادر به احداث کتابخانه نیستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت خیران کتابخانه‌ساز گام‌های موثری در این بخش برداشته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار