مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا از شناسایی و آموزش رایگان یک‌صد نوآموز بازمانده از تحصیل در قالب طرح ملی پوشش سراسری و آموزش مجازی پیش‌دبستانی‌ها خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶ 12 December 2020

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، سامانه «فارس من» با هدف پی‌گیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده و در سریع‌ترین زمان به پی‌گیری موارد اعلامی می‌پردازد.

«تکلیف نوآموزان بازمانده از تحصیل چه می‌شود؟» یکی از موضوعاتی بود که از طریق مخاطبات در سامانه فارس من ثبت شد.

مخاطب در ثبت این سوژه مطرح کرده است که «تعدادی از نوآموزان شهرستان آستارا به دلیل غیرحضوری بودن مدارس رغبتی به ثبت‌نام در پایه پیش‌دبستانی نداشته و از آموزش محروم مانده‌اند که از آموزش و پرورش انتظار داریم تکلیف این نوآموزان مشخص شود.»

سید سجاد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا با اشاره به اجرای طرح ملی پوشش سراسری و آموزش مجازی پیش‌دبستانی‌ها اظهار کرد: در قالب طرح فوق، یک‌صد نوآموز جامانده از تحصیل شناسایی و به صورت رایگان در پیام‌رسان شاد آموزش می‌بینند.

وی رده سنی نوآموزان بازمانده از تحصیل را پنج سال تمام دانست و گفت: در قالب طرح ملی پوشش سراسری و آموزش مجازی پیش‌دبستانی‌ها هفت مربی توان‌مند و مجرب استانی مباحث آموزشی مرتبط با فصل‌های ۱۱‌ گانه پایه پیش‌دبستانی را در فضای مجازی بارگذاری خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا با اشاره به نقش تأثیرگذار اولیا در آموزش رایگان نوآموزان بازمانده از تحصیل تصریح کرد: خانواده‌ها در قالب طرح فوق، نقش نظارتی بر پیشرفت آموزش نوآموزان داشته و کمک به انجام فعالیت‌های آموزشی و پرورشی کودکان را در منزل عهده‌دار هستند.

موسوی پیش‌دبستانی را یک دوره رسمی عنوان کرد و افزود: توجه به این دوره حساس و تأثیرگذار، جزو بند دوم سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب بوده و با توجه به راهکارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، کودکان باید دو سال قبل از ورود به دبستان تحت‌پوشش برنامه‌های آموزشی و پرورشی قرار بگیرند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا افزایش نرخ جذب نوآموزان در راستای برنامه سند توسعه در مناطق محروم و دورافتاده با استفاده از منابع دولتی از زیرنظام راهبری و مدیریت تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ازجمله اهداف طرح پوشش سراسری و آموزش مجازی پیش‌دبستانی‌ها برشمرد.

به گزارش فارس، حدود ۱۸ هزار نفر از دانش‌آموزان این شهرستان در مقاطع مختلف تحصیلی سال تحصیلی خود را در ۱۶۰ آموزشگاه دولتی و غیردولتی آغاز کرده اند که ۶۸۷ نفر از آن ها در پایه پیش دبستانی به صورت غیرحضوری آموزش می بینند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار