شهید ستار پیشگاه رودسری در وصیت‌نامه‌اش با تأکید بر امربه‌معروف و نهی از منکر این دو فریضه الهی را نزدیکی به بهشت و سلاح مؤمنان می‌نامند.
کد خبر: ۹۲۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ 07 December 2020

شهید ستار پیشگاه رودسری از شهدای سرافراز شرق استان گیلان در دوران دفاع مقدس است که در تاریخ ۱۰ شهریور ۶۵ در منطقه حاج عمران به فیض شهادت نائل آمد.

خلوص، ایمان، تقوا، احساس مسؤولیت و احترام به پدر و مادر از ویژگی‌های این شهید نوجوان گیلانی است، شهید ستار پیشگاه رودسری پس از چهل روز از نگارش وصیت‌نامه‌اش که در آن با التماس از خداوند متعال درخواست شهادت داشتند و نوشته بودند که: «بار الهی اسلام و مسلمین و امام را یاری فرما و تو را به ولای علی (ع) قسمت می‌دهم شهادت در راه خودت را نصیبم فرمایی. آمین» به فیض شهادت نائل آمدند.

 

شهید پیشگاه‌رودسری سلاحش را برای جنگ در جبهه حق علیه باطل امربه‌معروف و نهی از منکر عنوان کرده و در وصیت‌نامه‌شان می‌نویسند: برادران و خواهران امربه‌معروف و نهی از منکرات کنید که شمارا به بهشت نزدیک می‌کند برادرانم نگذارید اسلحه من بر زمین بماند.

این شهید والامقام در بخش دیگری از وصیت‌نامه‌اش با تأکید بر ولایت مداری می‌نویسد: خانواده گرامیم امید است که شهادت من را با آغوش باز و با اندیشه صحیح بپذیرند، امیدوارم که شهادت من ثمری باشد برای پیدا کردن خط اصلی که حفظ ولایت‌فقیه و پیروزی حق در مقابل باطل است. صحنه‌های جنگ را خالی نگذارید تا دشمنان اسلام از این وحدت و یکپارچگی خوف کنند، به فرامین امام عمل نمایید که به‌راستی ابراهیم زمان است و او بود که به ما آموخت و عزت و شرف به ما عطا کرد.

 

تأکید بر امربه‌معروف در ۱۰۰ درصد وصایای شهدا

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه سیره عملی شهدا باید در جامعه اسلامی اجرایی شود، اظهار کرد: در ۱۰۰ درصد وصیت‌نامه شهدی گیلانی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم بر ترویج و اشاعه امربه‌معروف و نهی از منکر تأکید شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سجاد سرافراز با ابراز اینکه مدیون شهدا هستیم، افزود: در طرح شهید پاینده از شهدای امربه‌معروف و نهی از منکر استان گیلان به دنبال ترویج و اشاعه و گفتمان سازی امربه‌معروف و نهی از منکر با بهره‌گیری از بیانات، وصایا و تأکیدات هشت هزار شهید معظم استان هستیم.

به گفته وی، در وصیت‌نامه شهدای استان گیلان جنبه‌های اداری، نظامی، بهداشت و درمان، مبارزه با فساد، حجاب و عفاف، خانواده، اعتقادی، تربیتی، اقتصادی و اجتماعی امربه‌معروف و نهی از منکر مشهود است که باید با تلاش مشترک اصحاب رسانه و هنر به نسل جوان انقلاب اسلامی به‌عنوان میراث معنوی شاخص منتقل شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان گیلان با دعوت از هنرمندان، خبرنگاران، عکاسان، طراحان، روزنامه‌نگاران و مدیران رسانه‌ها و دفاتر فرهنگی و هنری برای مشارکت در اجرای طرح شهید پاینده، گفت: همه ما در قبال ترویج گفتمان شهدای گران‌قدر مسؤولیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار