مدیرکل فرودگاه گیلان بیان کرد: سامانه فروش بلیت به سامانه مرکز بهداشت متصل شده و مبتلایان به کرونا تنها با ارائه مدارک صحت و گذراندن پروسه بیماری می توانند از پروازهای فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت بهره مند شوند.
کد خبر: ۹۲۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ 06 December 2020

سید محسن میر حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از اعلام محدودیت های کرونا کادر بهداشتی هلال احمر و مرکز فوریت های پزشکی با استقرار در فرودگاه بر شدت کنترل و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی افزوده اند.  
وی ضمن تشریح اقدامات پیشگیرانه در خصوص شیوع ویروس کرونا گفت :فرودگاه گیلان در راستای اهتمام به سلامت مسافران علاوه بر تجهیز به دوربین حرارتی، استفاده از ماسک را اجباری اعلام کرده است.  
وی اظهار داشت: پیشگیری از مواجهه حضوری و چهره به چهره برای سنجش سلامت افراد از جمله مزیت های کاربردی این دوربین است؛ این اداره کل به‌منظور حفظ بهداشت و سلامت عموم کارکنان و مسافران اقدامات پیشگیرانه‌ای را در قالب فعالیت‌های متعدد درون و برون سازمانی در دستور کار قرار داده است.
وی، تشکیل کمیته بهداشت و سلامت در فرودگاه سردار جنگل رشت، نصب بنرهای اطلاع رسانی و نمایش پیام های بهداشتی، الزام به پوشش ماسک در ورود به ساختمان اداری، غربالگری و تب سنجی مسافران ورودی و خروجی توسط نیروهای هلال احمر و اورژانس فرودگاه، ضدعفونی و میکروب زدایی ترمینال ها و اماکن و تجهیزات مستقر در ترمینال ها قبل و بعد از هر پرواز، ضد عفونی ناوگان تاکسیرانی فرودگاه را از جمله اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه در موضوع شیوع کرونا عنوان کرد.

وی تاکید بر فاصله گذاری اجتماعی، ضد عفونی بار مسافران، نظارت بر اقدامات ضدعفونی، بسته شدن اتاق مادر و کودک، سیگار و آبسردکن ها، تقدیر از غرفه دارانی که اصول پیشگیری از کرونا را رعایت نمودند را دیگر تلاش های پیشگیرانه و مستمر این فرودگاه در این حوزه ذکر کرد.
میر حسینی یادآور شد:در حال حاضر ۸۶ پرواز در هفته به مقاصد تهران، مشهد، تبریز، عسلویه، کیش، بندرعباس، اصفهان، اهواز، شیراز و بوشهر انجام می شود؛ فرودگاه گیلان به لحاظ زیرساختی آمادگی افزایش تعداد پرواز به دیگر مقاصد داخلی را دارد اما این موضوع نیازمند هم افزایی از سوی دستگاه های اجرایی استان و دفاتر خدمات مسافرتی است.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.
فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و با مساحت کل ۲۲۰ هکتار در  ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار