استاندار گفت: سهم تولیدات کشاورزی گیلان از ۹وهفت دهم درصد در سال۹۰ به ۲۰وشش دهم درصد در سال۹۸ افزایش یافت.
کد خبر: ۹۲۱۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱ 03 December 2020

استاندار در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری شورای برنامه ریزی و توسعه گیلان با تأکید بر ضرورت پایش مستمر فعالیت بنگاه های اقتصادی و رسیدگی سریع بانک ها به پرونده‌های پرداخت تسهیلات اشتغال، فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد گفت: کیفیت بخشی کالا و خدمات در حوزه صادرات و کیفی سازی تولیدات در توسعه صنایع تکمیلی، تبدیلی و بسته بندی و نیز برندسازی با ارتقا ارزش افزوده ضروری است.


ارسلان زارع در این نشست که مدیران برخی دستگاه های اجرایی نیز با ارتباط تصویری در آن مشارکت داشتند، به اثرات مخرب شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد و اشتغال به ویژه در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: پرداخت تسهیلات حمایتی دولت اقدامی مهم برای کاهش این آسیب هاست و گیلان در پرداخت این تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، رتبه نخست کشور را دارد.


استاندار با بیان اینکه 89درصد این تسهیلات در استان جذب شد، به تعدادی از پرونده های باقیمانده نزد بانک ها اشاره و تاکید کرد: هر چه سریع تر نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام شود.


ارسلان زارع با تاکید بر لزوم هم افزایی برای حل مشکلات حوزه تولید و توسعه اشتغال گفت: بانک های عامل هم باید تخصیص اعتبارات مرحله پنجم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری را پیگیری کنند.


وی  بر تمرکز بر صادرات و بازاریابی محصول، بویژه در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و استفاده بهینه از ظرفیت های ارزشمند بنادر صادراتی و فعالان بخش خصوصی استان به استقرار دبیرخانه این اتحادیه در گیلان تاکید کرد.


ارسلان زارع فعال سازی واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد را در مسیر خودکفایی اقتصادی استان و توسعه فضای کسب و کار ضروری دانست و افزود: باید با رویکرد نقشه راه صادرات بویژه به مقصد اوراسیا، امنیت سرمایه گذاری در همه بخش ها، تقویت و از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی برای افزایش سرمایه گذاری در حوزه های مختلف دعوت شود.


در این جلسه همچنین مدیران کل امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان، از وضعیت اقتصادی استان و آخرین وضعیت جذب تسهیلات اشتغال خانگی و حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و همچنین تسهیلات بنگاه های آسیب دیده از کرونا گزارش هایی ارائه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار