رئیس سازمان چای کشور با اشاره به آخرین وضعیت افزایش تسهیلات بهزراعی باغات چای در کشور گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و با توجه به افزایش هزینه‌های کارگری به ازای هر هکتار باغ چای ۲۵ میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد درحالی‌که این رقم در سال گذشته ۱۸ میلیون تومان بوده است.
کد خبر: ۹۲۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 01 December 2020

حبیب جهانساز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بهزراعی باغات چای منجر به افزایش تولید در استان‌های شمالی می‌شود، اظهار کرد: در چند سال اخیر سازمان چای توصیه‌های فراوانی با باغداران چای در خصوص بهزراعی زمین‌های خود را داشته و در این خصوص تسهیلاتش را هم همواره در نظر گرفته است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت افزایش تسهیلات بهزراعی باغات چای در کشور گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و با توجه به افزایش هزینه‌های کارگری به ازای هر هکتار باغ چای ۲۵ میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد درحالی‌که این رقم در سال گذشته ۱۸ میلیون تومان بوده است.

رئیس سازمان چای کشور با اذعان به اینکه برای تأمین نهاده و کودهای شیمیایی مبلغی به‌عنوان سرمایه در گردش در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های چای‌کاران برداشت کف بر و کمر بر بوده و بر همین اساس برای برداشت کف بر ۱۵ و کمر بر ۱۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته‌شده و بازپرداخت چهارساله و سود آن چهار درصد است.

جهانساز یکی از نیازهای کارخانجات چای کشور را انجام عملیات بهسازی و برندسازی دانست و بیان کرد: درگذشته برای انجام عملیات بهسازی، برندسازی و همچنین در کارخانجات چای کشور ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت چهارساله و سود هفت درصد تعلق می‌گرفت که اکنون در تلاشیم تا این تسهیلات را به ۷۰۰ میلیون تومان برسانیم.

وی با ابزار رضایتمندی از افزایش ۱۲ درصدی تولید چای در کشور گفت: بر اساس آمار امسال ۱۳۰ هزار تن برگ سبز چای خریداری و ۳۰ هزار تن چای خشک تولیدشده که این آمار نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۲ درصدی مواجه شده است.

رئیس سازمان چای کشور از پرداخت ۹۳ درصدی طلب چای‌کاران در کشور خبر داد و افزود: از ابتدای سال جدید تاکنون ۴۷۷ میلیارد تومان از طلب چای‌کاران پرداخت و هفت درصد سهم دولت هم با پیگیری‌های صورت گرفته تا پایان همین ماه پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار