معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان گفت: ظرف یک سال گذشته ۱۷ دستگاه خودرو سنگین و نیمه‌سنگین به ناوگان راهداری استان اضافه شده اما میانگین عمر این ناوگان ۲۵ سال است و نوسازی و تجهیز آن ضرورت دارد.
کد خبر: ۹۲۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳ 29 November 2020

علی اوسط اکبری مقدم روز یکشنبه در بازدید از راهدارخانه بهارستان محور آستارا-اردبیل اظهار کرد: حدود ۳۰۰ خودرو سنگین و نیمه سنگین در ناوگان راهداری گیلان فعال است و راهداران از آمادگی کامل برای رفع بحران در بارش ها برخوردار هستند.

وی بیان کرد: در موقع بحران، بازبودن محورهای مواصلاتی ضرورت دارد تا دستگاه های دیگر به امدادرسانی بپردازند و در انبارهای راهدارخانه های استان، ماسک و نمک به اندازه کافی موجود است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا نگهداری مسیر آستارا به تالش را نیز عهده دار است، نوسازی ناوگان آن و ساخت راهدارخانه در محور مذکور برای استراحت راهداران و استقرار ماشین آلات ضروری است.

معاون استاندار گیلان گفت: امروز در جلسه ای با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در فرمانداری آستارا، بر تسریع عملیات لایروبی بندر این شهرستان با هدف پهلوگیری انواع کشتی ها و رونق صادرات و واردات تاکید شد.

از ۱۱ هزار کیلومتر راه در استان گیلان، افزون بر ۹ هزار کیلومتر راه روستایی و مابقی آزاد راه، بزرگراه و راه فرعی و اصلی است و بیش از ۴۸۰ راهدار با ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین در راه ها مستقر هستند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و محور آستارا - اردبیل از مسیرهای پرتردد شمال ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار