بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 10 September 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


علی اصغر حجامی معاون اداری مالی محیط زیست گیلان شد

عضور شورای شهر لنگرود، معاون اداری مالی محیط زیست گیلان شد.

به گزارش تابناک گیلان؛ محمدپور رودپشتی مدیرکل محیط زیست گیلان طی حکمی علی اصغر حجامی را به عنوان معاون اداری مالی محیط زیست استان انتخاب کرد.

گفتنی است که حجامی عضو شورای شهر لنگرود نیز می باشد.

عکس/ مرتفع ترین آبشار گیلان و ایران


آبشار لاتون ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل روستای کوته کومه جای گرفته‌است. ارتفاع تقریبی آبشار لاتون ۱۰۵ متر است که به لحاظ بلندی، مرتفع ترین آبشار گیلان و ایران به حساب می‌آید.



تصویری بسیار زیبا از آبشار لاتون -15 کیلومتری جنوب آستارا


اولین تاکسی رشت را ببینید/عکس

استان‌ها > گیلان - درسال ۱۳۲۶ تعداد ۵۰ تاکسی به سفارش خانم فخر الدوله (دختر مظفر الدین شاه) از انگلستان خریداری و وارد ایران شد. در سال ۱۳۲۷ اولین تاکسی به جهت علاقهٔ وی به گیلان با عبوراز خیابان اصلی شهر وارد رشت شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین، امور تاکسیرانی و صدور پروانه در رشت در ابتدا توسط اداره راهنمائی و رانندگی انجام می‌پذیرفت که در سال ۱۳۴۵ حدود ۲۲۰ تاکسی در شهر رشت مشغول فعالیت بوده‌اند یعنی برای هر ۶۵۰ شهروند یک تاکسی وجود داشت و در سال ۱۳۵۲ شرکت تعاونی تاکسیرانان رشت با هدف خدمات رسانی به تاکسیداران و تاکسیرانان با ۵۰۰ عضو شروع بکار نمود که در سال ۱۳۷۳ به ۱۱۰۰ عضو افزایش یافت. رنگ تاکسیها با توجه به شرایط آب و هوای شهر رشت آبی و سفید و مدلهای ماشین فیات - ولوو - هیلمن و غیره بود که بعدها با تبدیل به اتومبیل پیکان بصورت استاندارد درآمده و رنگ آنها نیز به نارنجی تغییر یافت. و در سال ۱۳۷۲ پس تائید شورای محترم نگهبان برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفرجمعیت منجمله شهر رشت سازمان تاکسیرانی تاسیس و عهده دار مسئولیت فوق‌الذکر گردیده است.




سرمربی ملوان از جذب چند بازیکن در نیم فصل خبر داد

سرمربی ملوان بندر انزلی گفت: تمام سعی خود را می‌کنیم تا نیم فصل چند بازیکن به تیم اضافه شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرانزلی، حمید استیلی در کنفرانس خبری بعد از بازی ملوان بندر انزلی و عقاب تهران اظهار داشت: این اولین بازی ما در جام حذفی بود و همیشه بازی لیگ‌های پایین‌تر سخت‌تر است ولی ما گام اول را بسیار محکم برداشتیم.

وی با بیان اینکه در ترکیب بازی امروز بازیکنان جوانی را قرار دادیم افزود: در بازی با گسترش فولاد نیز با مشکلات داوری مواجه بودیم و روی گل و پنالتی حرف‌های زیادی بود و امروز هم پنالتی زتیم مقابل پشت خط بود اما داور پنالتی گرفت و بازی 2 بر 1 شد وباعث شد ما دست به عصا تر بازی کنیم.

سرمربی ملوان بندر انزلی بیان کرد: ملوان همیشه به سازندگی معروف بوده اما در چند سال گذشته به جز سعید عزت اللهی بازیکن جوان دیگری را معرفی نکرده است.

استیلی گفت: ما در سمت چپ مشکل داریم و بازیکن چپ پا نداریم امیدواریم بزرگان تصمیمی اتخاذ کنند تا بازیکنان جوان وارد ترکیب شوند.

وی افزود: در رده امید و زیر 23 سال جای خالی داریم و امروز قرار بود 2 بازیکن به ما اضافه شوند که نقدی‌پور بازیکن چپ پا بود اما به‌دلیل آماده نبودن کارتشان نتوانستند به ما ملحق شوند اما سعی می‌کنیم تا نیم فصل چند بازیکن به تیم اضافه شود.

راهبرد اصلاح‌طلبان تصاحب اکثریت کرسی‌های مجلس است/ بیشتر بدنه جامعه اصلاح‌طلب است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: راهبرد اختصاصی اصلاح‌طلبان در انتخابات کسب اکثریت کرسی‌های مجلس است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا عارف دقایقی پیش در همایش «در امتداد امید» با حضور تشکل‌های اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرای استان گیلان در مجتمع فرهنگی‌ ـ هنری خاتم‌الانبیا (ص) رشت با ابراز خرسندی از این حضور اظهار کرد: گیلان مهد صبر و شکیبایی و ایمان و مهد تفکر اصلاح‌طلبی است.

وی حضور فعال گیلان در تمام عرصه‌های کشور به ویژه در 100 سال اخیر را از ویژگی‌های این استان دانست و تصریح کرد: همراهی مردم با نظام و انقلاب در زمره برجستگی مردم گیلان است.

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: افتخار ما وجود جوانانی است که شرایط کشور را به خوبی درک می‌کنند و جوانان همواره پیشتازی خود را با شور و شعور بالا حفظ کرده‌اند.

وی با گرامیداشت قیام بزرگ 17 شهریور افزود: 17 شهریور نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی بود.

عارف به انتخابات اسفند ماه امسال اشاره کرد و گفت: مسیر 24 خرداد از 7 اسفند 94 می‌گذرد و نقاط بعدی را به راحتی و آرامش بیشتری طی می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسیر 24 خرداد را در انتخابات مجلس ادامه می‌دهیم، بیان کرد: راهبرد عمومی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس در راستای تحقق مشارکت حداکثری است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اصلی‌ترین راهبرد اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس را ترجیح منافع ملی بر منافع جناحی خواند و افزود: سرمایه اجتماعی که در 24 خرداد سال 92 خلق شد باید حفظ شود و ارتقا پیدا کند.

وی خواستار تلاش برای ورود خاکستری‌ها به میدان شد و تصریح کرد: نقش مردم ایران در انتخابات دنیای غرب را پای میز مذاکره کشاند.

عارف با بیان اینکه مذاکره کنندگان ایرانی در مدت 23 ماه مذاکره هیچ گافی ندادند، گفت: دولت باید بتواند برنامه‌های خود را دنبال کند و اینکه کدام جریان به مجلس راه یابد، موضوع ثانویه است.

راهبرد اختصاصی اصلاح‌طلبان در انتخابات کسب اکثریت کرسی‌های مجلس است/تدوین راهبرد اصلاح‌طلبان برای نمایندگان مجلس آینده

وی با اشاره به اینکه مجلسی می‌خواهیم همراه با مردم و همگام با دولت باشد، خاطرنشان کرد: راهبرد اختصاصی اصلاح‌طلبان در انتخابات کسب اکثریت کرسی‌های مجلس است زیرا بر این عقیده هستیم بیشتر بدنه جامعه اصلاح‌طلب است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از تدوین راهبرد اصلاح‌طلبان برای نمایندگان مجلس آینده خبر داد و گفت: این راهبرد در اختیار کاندیداهای اصلاح‌طلب برای ورود به مجلس گذاشته می‌شود.

عارف با بیان اینکه ظرفیت اصلاح‌طلبی در جامعه 51 درصد نیست، اظهار کرد: ظرفیت اصلاح‌طلبی در کشور 70 درصد است و کسب اکثریت مجلس آرمان دست‌نیافتنی نیست و اگر تحقق پیدا نکند ما مقصر هستیم.

وی بر پیروزی در انتخابات مجلس تاکید کرد و افزود: اگر گاف ندهیم و بعضی از مسائل را کنار بگذاریم پیروزی در انتخابات مجلس دست‌یافتنی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید براینکه برای کسب اکثریت آرا چاره‌ای به غیر از ارائه لیست واحد و اجماع نداریم، بیان کرد: مهر ماه سال 92 کلید انتخابات مجلس را زدیم و اکنون راهبردهای اصلاح‌طلبان ارائه لیست واحد و اجماع کامل است.

عارف خواستار حرکت اصلاح‌طلبان بر مبنای مشترکات شد و تصریح کرد: اصلاح‌طلبی یک جبهه است و مبنا را باید بر مشترکات و حرکت در راستای گفتمان اصلاح‌طلبی بگذاریم.

وی بر ترجیح منافع گفتمانی بر منافع حزبی در انتخابات مجلس تاکید کرد و گفت: پرهیز از سهم‌خواهی و وزن‌کشی در انتخابات مجلس حائز اهمیت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مسئولیت‌پذیری، تلاش حداکثری و توقع و مطالبات حداقلی اصلاح‌طلبان، خاطرنشان کرد: در تمام حوزه‌ها باید مانند 24 خرداد عمل کنیم.

عارف مبنای ورود در انتخابات مجلس را خرد جمعی خواند و یادآور شد: اختلافات را باید کاهش دهیم و راهکارهای خرد جمعی را بپذیریم.

وی استفاده از تمام احزاب، شخصیت‌ها و افراد تاثیرگذار در جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس را مهم دانست و اظهار کرد: شخصیت‌ها سرمایه‌های معنوی و ارزشی هستند و نباید احساس کنند گنار گذاشته شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار حرکت جبهه اصلاحات به طرف احزاب فراگیر شد و افزود: با ائتلاف باید تعداد احزاب را به طرف معقولی هدایت کنیم.

عارف پرهیز از هر گونه اقدام که موجب کاهش آرامش در جامعه شود را موثر دانست و بیان کرد: اکنون امید همه‌جا احساس می‌شود و نباید آن را پس بزنیم.

وی با بیان اینکه اصرار داریم با رقبا باید با حفظ هویت حداکثری تعامل کرد، گفت: اصالت گفتمان و هویت اصلاحات را باید فرض بدانیم و اگر رقبا بخواهند اهل تعامل و گفت‌وگو هستیم و نخواستند راه خود را می‌رویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پرهیز از حاشیه‌ها را از نکته‌های مهم در انتخابات خواند و تصریح کرد: جوانان توجه کنند سرکار نباشند و دنبال نخودسیاه نروند زیرا دیگر وقت پرداختن به حاشیه‌ها را نداریم.

عارف با تاکید براینکه اشتباه را با اشتباه پاسخ نمی‌دهیم، خاطرنشان کرد: پذیرفتن اولویت‌ها و گفتمان‌ها از موضوع‌های مهم در انتخابات مجلس است.

وی جوانان و زنان را از اولویت‌ها در انتخابات مجلس ذکر کرد و یادآور شد: زنان و جوانانی که آمادگی قبول مسئولیت سنگین را دارند باید شناسایی و کشف کنیم.

*رای‌آوری در پروسه انتخابات برای ما یک اصل مهم است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه رای‌آوری در پروسه انتخابات برای ما یک اصل مهم است، اظهار کرد: راهبرد عمومی ما ارتقای مجلس است، مجلسی که دغدغه‌اش منافع ملی باشد.

عارف محوریت اصلی در انتخابات مجلس را حوزه‌های انتخابیه عنوان کرد و متذکر شد: مجلسی می‌خواهیم در امر توسعه رقیب دولت نباشد و رفیق دولت باشد.

وی با بیان اینکه در فعالیت‌های انتخاباتی باید به گفتمان اصلاح‌طلبی افتخار کنیم، تصریح کرد: رویکرد اجرایی اصلاح‌طلبان در انتخابات رسیدن به اجماع است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از به‌نتیجه رسیدن انسجام اصلاح‌طلبان در بیشتر استان‌ها خبر داد و افزود: مبنای فعالیت اصلاح‌طلبان وجود یک شورای اصلاح‌طلبی در هر کدام از شهرستان‌ها و یک شورا در استان‌ها است.

عارف با اشاره به اینکه مبنای حرکت اصولگرایان در انتخابات مجلس همدلی، همگرایی و انسجام حداکثری است، گفت: تا سه هفته آینده امیدواریم تشکل شوراهای اصلاح‌طلبان در تمام کشور ایجاد شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار